مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: روستا‌های بالای ۲۰ خانوار آذربایجانغربی تا پایان امسال از اینترنت پرسرعت بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: براساس جمعیت و پوشش شبکه تمام سایت‌ها در استان به نسل جدید تلفن همراه ارتقاء می‌یابد و تا پایان امسال تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی از تجهیزات اینترنت پرسرعت بهره‌مند خواهند شد.

در همین زمینه و به منظور توسعه اینترنت، پروژه‌های ارتقای نسل سوم سایت تلفن همراه در چهار روستای بخش مرکزی مهاباد امروز افتتاح شد و با بهره برداری از آن نه هزار نفر در این روستا‌ها به این شبکه پیوستند.

برای اجرای این طرح یک میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و قرار است تا پایان امسال تمام روستا‌های بالای بیست خانوار در آذربایجان غربی از اینترنت ثابت روستایی بهره‌مند شوند.

شجاعی، فرماندار شهرستان مهاباد گفت: با راه اندازی طرح افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت نسل سوم در چهار روستای این شهرستان امروز نه هزار نفر زیر پوشش قرار گرفتند.

محمودزاده، نماینده مردم شهرستان مهاباد در مجلس شورای اسلامی هم گفت: از ۱۹۹ روستای این شهرستان ۱۲ روستا دارای اینترنت بود که با پیگیری‌های انجام شده روستا‌های دارای اینترنت از مرز ۶۵ تا ۷۰ روستا گذشت.

با افتتاح این طرح روستا‌های قم قلعه، قره خان، اگریقاش و دریاس به شبکه اینترنت پرسرعت کشور پیوستند.

انتهای پیام/ج

بهره مندی روستا‌ها از اینترنت پرسرعت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.