در راستای تحقق شعار "ایران هوشمند" ۵۰ درصد از اطلاعات جغرافیایی روستا‌های آذربایجان غربی به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با تأکید بر تحقق شعار ایران هوشمند گفت: ۵۰ درصد از اطلاعات جغرافیایی روستا‌های استان در این راستا پایش و در سامانه ثبت شد. 

قاسم جلیلی نژاد افزود: با کمک شرکت زیرساخت ارتباطات و مخابرات استان تیم‌هایی تشکیل شده است تا تمام روستا‌ها رصد شود و اطلاعات جغرافیایی را ثبت و پایش کنند.

جلیلی نژاد تصریح کرد: آذربایجا‌ن غربی حدود سه هزار و ۲۰۰ روستا دارد که این طرح در دو هزار و ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آن اجرایی می‌شود.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده است که ۸۰ درصد چهار خدمت اصلی در زمینه‌های کشاورزی، بهداشت، آموزش و بانکی در روستا‌ها به صورت آنلاین ارائه شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجا‌ن غربی، با بیان اینکه اطلاعات اینترنت و وضعیت پوشش استان به روز نبوده و خلاء‌هایی در آن وجود دارد، اضافه کرد: پایش اطلاعات ارتباطات روستایی از یک ماه پیش آغاز شده و در سامانه DR که تمام روستا‌ها و شهر‌ها را نشان می‌دهد، ثبت شده است.

طرح پایش ارتباطی روستا‌ها بر اساس درخواست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به طور همزمان در سطح کشور اجرا می‌شود و تیم‌های کارشناسی با تجهیز به گوشی‌های مجهز به نرم افزار‌های مربوطه، به روستا‌های مشمول طرح اعزام می‌شوند تا با بازدید و ارزیابی میدانی اطلاعات لازم را جمع‌آوری کنند.

انتهای پیام/ج

ثبت  اطلاعات جغرافیایی روستا‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.