رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد چین امیدوار به شکست او در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ و پیروزی یک نامزد دموکرات است.

ترامپ: چین برای ادامه چپاول‌گری خود از آمریکا امید به پیروزی یک دموکرات داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد چین به دنبال آن است که توافق تجاری بدی با واشنگتن انجام دهد و به شکست او توسط یک نامزد دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ این کشور امید دارد.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، گفت: چین می‌خواهد توافق را به شکل بسیار بدی انجام دهد. هزاران شرکت به دلیل تعرفه‌ها در حال ترک (این کشور) هستند، آن‌ها باید این جریان را مهار کنند.

ترامپ در ادامه این توئیت نوشت: در عین حال چین ممکن است امید به پیروزی یک دموکرات (در انتخابات آمریکا) داشته باشد تا بتواند به غارت عظیم خود از آمریکا و دزدی صد‌ها میلیون دلاری ادامه دهد.

این توئیت ترامپ در حالی منتشر شد که او یک روز قبل گفته بود آمریکا در حال گفت‌وگو با چین است، اما هنوز آماده دستیابی به توافقی با این کشور نیست. رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران اعلام کرد ما در حال مذاکره با چین هستیم. ما آماده دستیابی به یک توافق نیستیم. آن‌ها خواهان یک توافق هستند. من آماده انجام توافق نیستم.

مذاکرات دو جانبه میان پکن و واشنگتن قرار است در ماه سپتامبر بار دیگر از سر گرفته شود، اما تنش میان دو کشور در روز‌های اخیر بار دیگر تشدید شده است. دولت ترامپ به تازگی تعرفه ۲۵ درصدی را بر روی ۲۵۰ میلیارد دلار از کالا‌های ساخت چین اعمال کرد و رئیس جمهور آمریکا همچنین تهدید کرد تعرفه ۱۰ درصدی را بر روی ۳۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های ساخت چین وضع می‌کند.

این موضوع در حالی مطرح می‌شود که گزارش‌هایی درباره کاهش ۱۳.۴ درصدی تبادل تجاری میان آمریکا و چین در هفت ماه نخست سال ۲۰۱۹ منتشر شده است. حجم تبادل تجاری میان این دو کشور در این مدت ۳۰۹ میلیارد دلار گزارش شده است. در ماه اوت، ترامپ اعلام کرد واشنگتن تعرفه ۱۰ درصدی بر ۳۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های چینی وضع خواهد کرد و این تعرفه از اول سپتامبر اعمال خواهد شد.

چین نیز در واکنش به تشدید جنگ تجاری از سوی آمریکا، سه‌شنبه گذشته اعلام کرد شرکت‌های چینی خرید محصولات کشاورزی از آمریکا را متوقف کردند. رویترز این اقدام چین در توقف خرید محصولات کشاورزی آمریکا را ضربه سخت به کشاورزان آمریکایی توصیف کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار