استاندار کرمانشاه از مدیران استان خواست در هزینه کرد اعتبارات امسال استان مواردی مانند بهره‌وری و صرفه جویی را اولویت کار خود قرار دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جلسه شورای برنامه ریزی استان با اشاره به شروع توزیع اعتبارات سال ۱۳۹۸ در سطح استان، گفت : مدیران در بحث هزینه کرد این اعتبارات باید مواردی را سرلوحه کار خود قرار دهند، در غیراینصورت سازمان مدیریت و برنامه ریزی وظیفه دارد مانع کار آن‌ها شود.

او به کاهش سقف بودجه کشور در سال جاری اشاره کرد و گفت : امسال به علت مشکلات ناشی از تحریم سه درصد از اعتبارات هزیه‌ای و ۱۰ درصد از اعتبارات عمرانی در کلان کشور کم شده است.

او افزود: این میزان کاهش در اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای موجب شده امسال رقم بودجه کشور در مجموع ۶۲ هزار میلیارد تومان نسبت به سال گذشته کاهش یابد.

بازوند افزود: البته قرار است به جبران این کاهش بودجه، سازمان امور مالیاتی منابع جدیدی تعریف کرده و از محل آن حدود ۷۲ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند و در همین راستا از امور مالیاتی استان نیز می‌خواهیم که منابع جدیدی برای استان تعریف کند.

استاندار کرمانشاه در ادامه بهره روی را مهم‌ترین اولویت مدیران استان در بحث هزینه کرد اعتبارات امسال عنوان کرد وافزود: اگر قرار باشد بودجه‌ای هزینه شود، اما بهره وری نداشته باشد، قطعا به اهداف خود نمی‌رسیم.

بازوند صرفه جویی و پرهیز از هزینه‌های غیرضروری را اولویت دیگر بودجه امسال عنوان کردوافزود: در شرایط تحریم قرار داریم و در این شرایط مدیران بیش از هرزمان باید رعایت صرفه جویی در هزینه‌های دستگاه خود را مد نظر داشته باشند.

او گفت: اگر دستگاهی رعایت صرفه جویی را نداشته و نسبت به آن بی تفاوت باشد، اعتبارات آن را راحت تخصیص نمی‌دهیم و بعدا گلایه‌مند نباشند.

استاندار کرمانشاه از مدیران استان خواست با توجه به شرایط بودجه امسال از تعریف پروژه‌های جدید خودداری کرده و تمام تمرکز خود را صرف تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کنند.

بازوند گفت: به اندازه کافی پروژه نیمه تمام در استان داریم و مدیران باید تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت بالا که تکمیل آن‌ها می‌تواند به اقتصاد استان کمک کند را اولویت کار خود قرار دهند.

بازوند همچنین از مدیران و فرمانداران خواست تا پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را به عنوان اولویت کاری خود لحاظ کنند.

استاندار کرمانشاه بر واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: مدیران باید پروژه‌هایی که نیمه کاره بوده و بخش خصوصی تمایل دارد را واگذار کنند و در این زمینه تمام مجوز‌های لازم در اختیار آن‌ها قرار دارد.

بازوند با اشاره به مشخص شدن سهم هر شهرستان از بودجه امسال گفت: فرمانداران باید تا پایان هفته یا نهایتا ۱۰ روز دیگر نسبت به تشکیل جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان اقدام کرده و پروژه‌های خود رامشخص کرده و آن را به شورای برنامه ریزی استان اعلام کنند تا کار‌های مربوط در این زمینه سریعتر انجام شود .

 

 

انتهای پیام/د

مدیران در بحث هزینه کرد اعتبارات مواردی را سرلوحه کار خود قرار دهند

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.