معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه جشنواره تئاتر ملی مرصاد یک حرکت ارزشی و فرهنگی است، اسلام آباد را به عنوان دیار مقاومت و ایستادگی شایسته میزبانی أین رویداد ملی دانست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمدابراهیم الهی تبار معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در اختتامیه جشنواره ملی تئاتر مرصاد در اسلام آباد غرب با اشاره به مقاومت و ایستادگی کرمانشاه و اسلام آباد گفت : مردمان این دیار سختی های فراوانی در جنگ تحمیلی دیدند و شاهدان صادقی برای انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس هستند.

وی گفت :جشنواره ملی تئاتر مرصاد حرکت موفقی است که توانسته با ابزار قدرتمند هنر و زبان ملموس تئاتر حماسه آفرینی های ملت ایران را به نسل جدید انتقال دهد.

وی افزود: بیان مفاهیم دفاع مقدس با زبان هنر در عمق جان نسلی می نشیند که این دوران را درک نکرده اند.

الهی تبار گفت:وقتی قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفتیم دشمن احساس کرد که این ملت عرصه مقاومت را ازدست داده است. با این خیال واهی از جنوب و غرب هجوم آوردند اما محاسبه اشتباهی داشتند و حساب روحیه استقامت و مقاومت مردم را نکردند.

الهی تبار گفت:در عملیات مرصاد یکباره ایران بپا خاست و قدرت مقاومت خودش را باردیگر نشان داد در ان مقطع کرمانشاه و اسلام آباد غرب پایتخت ایران شد و همه ایران به سمت گردنه حسن اباد و تنگه مرصاد امدند و معنابخش کلمه ایثار شدند و درس بزرگی به دشمن دادند.

وی با بیان اینکه شرایط امروز با عملیات مرصاد شباهت دارد، گفت: دشمن به مانند عملیات مرصاد بازهم در محاسبات خود اشتباه می کند و فکر می کنند که مقاومت ما قابل شکست است که البته محاسبه غلطی کرداه اند.

معاون استاندار در ادامه با بیان اینکه خدمت در دیار کرمانشاه به عنوان سینه سپر ایران اسلامی افتخار بزرگی است، گفت: این مردمان دین خودشان را به ما ادا کرده اند و امروز نوبت خدمت ما است .

 

 

انتهای پیام/د

مردمان این دیار سختی های فراوانی در جنگ تحمیلی دیدند

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.