استاندار خراسان رضوی گفت:خون شهدای دوران دفاع مقدس اجازه نمی‌دهد در برابر فشار‌های اقتصادی آمریکا تسلیم شد.

عزت ایرانی اجازه نمی‌دهد در برابر فشار‌های اقتصادی تسلیم شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی‌رضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در هفتمین همایش نشان تجاری که با حضور فعالان اقتصادی و کارآفرینان برگزار شد، گفت: دولت یازدهم در شروع کار خود با بحران شدیدی رو به رو بود و برای عبور از این شرایط تمام تلاش خود را در مسیر تحقق سیاست‌های دیپلماسی و دست یابی به توافق هسته‌ای به کار گرفت.

او تصریح کرد: با حصول نتیجه در جریان مذاکرات هسته ای، به محض اجرای برجام آثار اقتصادی آن بلافاصله بر روی اقتصاد کشور اثر گذاشت و بسیاری از موانع پیش روی فعالیت مجموعه‌های بخش خصوصی را برطرف و زمینه رشد و توسعه اقتصادی کرد.

استاندار خراسان رضوی به نمونه‌ای از مشکلات پیش روی واحد‌های صنعتی قبل از اجرای توافق هسته‌ای اشاره کرد و گفت: شرکت ملی مس ایران قبل از برجام ۶۵ هزار تن کاتد در انبارهایش استوک شده و برای فروش محصولات خود با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود به طوریکه تولیدات خود را در قالب محموله‌های ۲۰ تنی می‌فروخت و برای بازگشت پول حاصل از صادرات، ۱۵ درصد کارمزد به صرافی‌ها پرداخت می‌کرد.

رزم حسینی افزود: با اینکه قبل از توافق هسته‌ای ایجاد خطوط اعتباری در نظام بانکی کاملا قفل شده بود، اما بعد از اجرای برجام فقط در استان کرمان حدود ۲.۵ میلیارد دلار خطوط اعتباری بازگشایی شد که ماحصل آن بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی و اقتصادی بود که به زودی به مرحله بهره برداری می‌رسد.

او با بیان اینکه در حق دولت آقای دکتر روحانی جفا می‌شود، تصریح کرد: فعالان بخش خصوصی که در صف اقتصادی هستند، حتما به آثار بابرکت اقتصادی برجام اذعان دارند؛ در چنین شرایطی به یک باره آمریکا از برجام خارج شد و فشار‌های اقتصادی علیه کشورمان را آغاز کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در برابر اقدام آمریکا در خروج از برجام به عنوان یک ایرانی باید چه کاری انجام دهیم؟ عزت ایرانی و خون صد‌ها هزار شهید دوران دفاع مقدس اجازه می‌دهد که تسلیم شویم؟ آیا باید تسلیم فشار‌های اقتصادی شد یا مطابق نظر رهبر معظم انقلاب و سیاست دولت تدبیر و امید برای احقاق حق از طریق مقاومت و گفتگو تلاش کرد.

رزم حسینی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فعالان اقتصادی را عابدین و مجاهدین اقتصادی برشمرده اند، افزود: معتقدیم که برای دور زدن بروکراسی اداری باید دولت دیوان سالار را از خاصیت انداخت؛ این کار جسارت می‌خواهد، اما چاره‌ای نداریم و فعالان اقتصادی باید در این راستا گام بردارند.

او تصریح کرد: بنده به عنوان نماینده عالی دولت در استان کمک می‌کنم که دیوان سالار زدایی تحقق پیدا کنم؛ دولت دیوان سالار را نمی‌حذف کرد، اما می‌توان آن را از خاصیت انداخت، حتی معتقدم که در شرایط ویژه تحریم باید به صورت آتش به اختیار برای خود اختیارات ایجاد کنیم.
 
استاندار خراسان رضوی گفت: با اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، بخشی از نشان‌های برتر تجاری استان به عنوان مجموعه‌های بزرگی اقتصادی، در جهت تربیت اقتصادی مردم و توسعه جوامع محلی با ارکان حاکمیت در استان مشارکت دارند.

رزم حسینی افزود: یک پروژه سرمایه گذاری به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان با مشکلاتی مواجه شده بود، اما اکنون با رفع مشکلات بر سر راه اجرای این پروژه، سرمایه گذار بخش خصوصی کار خود را در نقطه صفر مرزی شروع کرده است.

او با تاکید بر اینکه از مشکلات پیش روی صنعتگران و کارآفرینان در زمینه انتقال پول به داخل کشور مطلع است، ادامه داد: در عین حال اطمینان دارم که بخش خصوصی می‌داند چطور از پس این مشکلات برآید. ما هم آمادگی داریم که بسیاری از موانع را در زمینه تامین مواد اولیه و رفع مشکلات فعالان اقتصادی برطرف کنیم.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

از مشکلات عبور خواهیم کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.