مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تشدید نظارت بر محل‌های عرضه دام زنده و کشتارگاه‌ها و ضرورت رعایت مسائل بهداشتی به مناسبت عید قربان در دستور کار قرار دارد.

تشدید نظارت در عرضه دام و کشتارگاه ها برای عید قربان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر حسنی  مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فعالیت‌های مرتبط با مدیریت سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه با توجه به فرا رسیدن عید سعید قربان و ضرورت رعایت مسائل بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام تشدید می‌شود و به همین منظور گروه‌های بازرسی بهداشت محیط، بر عملکرد اماکن هدف نظارت مستمر خواهند داشت.

او تصریح کرد: برگزاری نشست هماهنگی با اداره کل دامپزشکی و استانداری، هماهنگی با ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها جهت تشریک مساعی در خصوص اجرای مصوبات کارگروه ساماندهی امور دام استان و پدافند غیر عامل و هماهنگی در خصوص تشدید و نظارت و بازرسی از کشتارگاه‌ها و محل‌های عرضه دام زنده از جمله اقدامات در این زمینه به شمار می‌رود.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تشدید نظارت بر محل‌های عرضه دام زنده در خصوص رعایت مسائل بهداشتی در قالب تیم‌های فوریت سلامت محیط و کار و ممانعت از ذبح دام در محل‌های غیر مجاز و برخورد با متخلفان همچنین تشدید نظارت بر کشتارگاه‌ها در خصوص رعایت مسائل بهداشت محیطی و سلامت شغلی شاغلین کشتارگاه در روز‌های منتهی به عید و به خصوص روز عید سعید قربان انجام خواهد شد.

حسنی افزود: اطلاع رسانی و ارائه آموزش‌های مناسب به مردم جهت ارتقاء سطح آگاهی ایشان در رابطه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از طریق نصب بنر و برگزاری جلسات آموزشی خصوصا در مناطق روستایی در این مدت در دستور کار قرار گرفته است.
 
انتهای پیام//م.ی
 

برخورد با متخلفان ذبح دام در محل‌های غیر مجاز در عید قربان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.