رئیس جمهور آمریکا نماینده ایالت تگزاس را به دلیل انتقاداتش از او برای تیراندازی اخیر در این ایالت هدف حمله لفظی قرار داد.

ترامپ خطاب به نماینده تگزاس: ساکت شو!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به انتقادات بتو اورورک، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ درباره تیراندازی ال پاسو واکنش نشان داد.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری خطاب به اورک نوشت: بتو (نامی مستعار برای نشان دادن ریشه اسپانیایی) اورورک، که از آخرین بازدید من از ایالت بزرگ تگزاس، جائیکه من او را به سختی شکست دادم، شرمنده شده و اکنون با کسب ۱ درصد حمایت در نظرسنجی‌های اولیه دموکرات‌ها بیشتر شرمنده شده است، باید به قربانیان (تیراندازی ال پاسو) و اجرای قانون احترام بگذارد و ساکت باشد.

توئیت انتقادی ترامپ در حالی منتشر شد که اورورک اعلام کرد روز چهارشنبه در مراسم ادای احترام به قربانیان تیراندازی‌های اخیر آمریکا برای نشان دادن اختلافش با ترامپ شرکت خواهد کرد. نماینده ایالت تگزاس در توئیتر خود نوشت: هنگامی که فردا رئیس جمهور ترامپ به ال پاسو می‌آید، من نیز به اجتماع قدرتمند، زیبا و دو ملیتی در ال پاسو خواهم پیوست. امیدوارم شما را آنجا ببینم.

این نماینده که اهل شهر ال پاسو است به تیراندازی روز شنبه در فروشگاهی در این شهر به شدت واکنش نشان داد. اورورک در پاسخ به این سوال خبرنگاران درباره اینکه رئیس جمهور برای جلوگیری از وقوع تیراندازی‌های مرگبار چه کاری باید انجام دهد، گفت شما چه فکر می‌کنید؟ شما می‌دانید که او چه چیز‌های می‌گوید. او مهاجران مکزیکی را متجاوز و مجرم خوانده است. من هم مثل شما نمی‌دانم.

تیراندازی‌های اخیر در دو ایالت تگزاس و اوهایو موجی از انتقادات را متوجه رئیس جمهور آمریکا کرده است. منتقدان می‌گویند بین لفاظی‌های نژادپرستانه ترامپ علیه مهاجران و انگیزه عامل تیراندازی ال پاسو که آشکارا قصد کشتن مهاجران مکزیکی را داشته، ارتباط وجود دارد. ترامپ روز دوشنبه در سخنرانی خود برتر پنداری نژاد سفید و نژادپرستی را محکوم کرد هر چند اظهارات او نتوانست از خشم منتقدان کم کند. رئیس جمهور آمریکا قرار است امروز از دو شهر ال پاسو و دیتون بازدید کند.

ترامپ از روز آغاز ریاست جمهوری خود، گفتمانش را تغییر نداد و همواره از «هجوم» هزاران مهاجر آمریکای مرکزی به کشورش سخن گفت. عامل تیراندازی مرگبار ال پاسو نیز همین گفتمان را در بیانیه‌ای که کمی پیش از تیراندازی منتشر کرد، به کار برد.

بر این اساس، هنگامی که پس از این حادثه، ترامپ «نژادپرستی، قومیت گرایی و تفکر استیلای سفیدپوستان» را محکوم کرد، بسیاری در مورد صداقت گفته هایش تردید کردند. منتقدان رئیس‌جمهور این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا او می‌تواند آتشی را که خود به شعله ور شدنش کمک کرده، خاموش کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار