روزنامه روسی ایزوستیا در گزارشی به انتقاد از قوانین حمل آزادانه سلاح در آمریکا و کشتار جمعی مردم در این کشور پرداخت.

کشتار مردم به یکی از شناسه‌های آمریکا تبدیل شده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه روسی ایزوستیا با اشاره به پیامد‌های ناشی از آزادی حمل سلاح در آمریکا نوشت: تاوان حق استفاده از سلاح و تیراندازی با آن را کسانی می‌دهند که از حق مالکیت سلاح استفاده نمی‌کنند.

"­اصلاح قانون آزادی استفاده از اسلحه در آمریکا" عنوان مقاله‌ای است که در روزنامه ایزوستیا منتشر شده و موضوع آن مالکیت سلاح در آمریکا و اشکالات وارد به آن است.

در این مقاله آمده است: بار دیگر تیراندازی و کشتار جمعی مردم در آمریکا! به نظر می‌رسد خود آمریکایی‌ها هم مثل مردمان همه کشور‌های دنیا، به چنین جنایاتی عادت کرده‌اند که به یکی از شناسه‌های آمریکا و بخش لاینفک از دموکراسی آمریکایی تبدیل شده است. این جنایات روی دیگر سکه اعطای حق مالکیت سلاح است که بی هیچ مبالغه‌ای شالوده جامعه آمریکا را تشکیل می‌دهد. انسان‌های بی گناه از جمله کودکان در این کشور کشته می‌شوند، اما آمریکایی‌ها حق مالکیت سلاح را تقریبا یکی از حقوق مقدس خود می‌دانند، قانونی که در اصلاحیه دوم قانون اساسی آمریکا گنجانده شد.

آمریکایی‌ها مسلح‌ترین مردم جهانند. به گزارش برخی منابع، بیش از ۲۷۰ میلیون قبضه سلاح مجاز در اختیار مردم آمریکاست یعنی تقریبا ۹۰ سلاح به ازای هر ۱۰۰ نفر. به گزارش وبلاگ "Gun owners of America", سالانه حدود ۲ میلیون و پانصد هزار آمریکایی به طور میانگین ۶۸۵۰ بار در روز برای دفاع از خود از سلاح استفاده می‌کنند که در کمتر از ۸ درصد از موارد، به کشته یا مجروح شدن فرد مهاجم می‌انجامد. در عین حال تعداد شهروندان عادی که به دست مجرمان به قتل می‌رسند، دو برابر تعداد کسانی است که به دست پلیس کشته می‌شوند و تنها در ۲ درصد موارد، افراد بی گناه به اشتباه به قتل می‌رسند.

این در حالی است که همچنان سوالات بحث برانگیزی درباره نکات مثبت و منفی آزادی مالکیت سلاح باقی می‌ماند. با این حال مهمترین سوال این است که آیا این بهتر است که شخص حق داشته باشد مسلسل یا تفنگی بدزدد و به سمت فرد مهاجم تیراندازی کند یا اینکه از این حق استفاده نکند درست مانند همه حوادثی که در دایتون، ال پاسو، شیکاگو و دیگر شهر‌ها با عمل به قانون اساسی آمریکا اتفاق افتاده و در نتیجه به بهای جان صد‌ها هزار نفر تمام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار