«الکساندریا اوکاسیو کورتز» نماینده دموکرات کنگره آمریکا مواضع نژادپرستانه رئیس‌جمهور این کشور را عامل اصلی تیراندازی‌های مرگبار اخیر دانست.

کورتز: مواضع تفرقه‌آمیز ترامپ علت اصلی تیراندازی ال پاسو استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری هیل، «الکساندریا اوکاسیو کورتز» نماینده دموکرات کنگره آمریکا اعلام کرد لفاظی‌های تفرقه‌آمیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره مهاجران عامل تیراندازی‌ ال‌پاسو در ایالت تگزاس است که دستکم ۲۲ کشته برجای گذاشت.

بنابر گزارش نیویورک دیلی نیوز، کورتز این اظهارات را در مراسم یادبود قربانیان تیراندازی مرگبار ال پاسو تگزاس و دیتون اوهایو در بروکلین ایراد کرد.

این نماینده دموکرات گفت: من از مطرح کردن این سوال که آیا رئیس جمهور ما یک نژادپرست است، خسته شدم. او با اشاره به حمایت ترامپ از موضوع خودبرترپنداری نژادِ سفید گفت بسیاری از مسائل مختلف وجود دارد که سبب بروز خشونت در کشور ما می‌شود. یکی از آن‌ها «تروریسم خودبرتر پنداری نژاد سفید» است. کورتز تاکید کرد خودبرتر پنداری نژاد سفید یک مشکل تروریسم بین المللی است.

بنابر نوشته هیل، این اظهارات کورتز به نظر می‌رسد به حادثه تیراندازی در مساجد نیوزیلند در اوایل امسال اشاره دارد که جان بیش از ۵۰ نفر را گرفت.

دو حادثه تیراندازی مرگبار اخیر در ایالت‌های تگزاس و اوهایو دستکم ۳۲ کشته بر جای گذاشت. به دنبال این تیراندازی‌ها بار دیگر موضوع قوانین سلاح در آمریکا و خود برتر پنداری نژاد سفید در این کشور مطرح شده است.

به گزارش وبلاگ "Gun owners of America", سالانه حدود ۲ میلیون و پانصد هزار آمریکایی به طور میانگین ۶۸۵۰ بار در روز برای دفاع از خود از سلاح استفاده می‌کنند که در کمتر از ۸ درصد از موارد، به کشته یا مجروح شدن فرد مهاجم می‌انجامد. در عین حال تعداد شهروندان عادی که به دست مجرمان به قتل می‌رسند، دو برابر تعداد کسانی است که به دست پلیس کشته می‌شوند و تنها در ۲ درصد موارد، افراد بی گناه به اشتباه به قتل می‌رسند.

به گزارش مرکز آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، ۳۲ هزار و ۸۵۰ مورد تیراندازی از ابتدای سال ۲۰۱۹ به ثبت رسیده که در نتیجه آن‌ها ۸۶۵۶ نفر کشته و ۱۷ هزار و ۱۶۸ نفر زخمی شدند. ۳۸۶ تن از قربانیان (کشته یا زخمی) این حوادث کودکان زیر ۱۱ سال و ۱۷۸۸ نفر نوجوانان کمتر از ۱۷ سال هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار