شبکه تلویزیونی الکوثر گزارش داد جمهوری اسلامی ایران با اقداماتی که علیه قدرت‌های سلطه و استکبار جهانی انجام داده است موجب شده شهروندان در کشور‌های ائتلاف مقاومت احساس اطمینان کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الکوثر در گزارش تحلیلی درباره اقتدار ایران از زبان مردم سوریه اعلام کرد تبادل نقش بین آمریکا و انگلیس، راهبرد جدیدی است که قدرت‌های استکباری از طریق آن برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران به منظور متوقف کردن حمایت خود از محور مقاومت که موجودیت آن‌ها را در منطقه تهدید می‌کند، تلاش می‌کنند.

از تحریم تا محاصره و توقیف نفتکش در آب‌های دریای مدیترانه، این تلاش‌ها با پاسخ قاطع سپاه پاسداران انقلاب ایران مواجه شده است که یک پهپاد آمریکایی را سرنگون و کشتی‌هایی که قوانین را در خلیج فارس نقض کرده بودند، توقیف کرد تا میخ دیگری بر تابوت آن بکوبد.

یک شهروند سوری گفت: «نام جمهوری اسلامی ایران با مقاومت و محور مقاومت مرتبط است، مقاومتی که از آن صحبت می‌کنیم منظور دفاع از خود است و بنابر این کاری که جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد برای همه جهان روشن است چرا که از حقوق طبیعی خود در چارچوب خاک خود علیه سلطه طلبی آمریکا و قدرت‌های استکبار جهانی مورد حمایت آمریکا، دفاع می‌کند.»

وی افزود: «آمریکا همواره تحت بند دفاع از منافع خود برای نقض حقوق کشور‌های دیگر و دخالت در امور داخلی آن‌ها تلاش کرده است، اما ایران بر اساس دفاع از خود، این اقدامات را که همه معتقدند اقداماتی به حق بوده، انجام داده است و ملت‌های مظلوم در همه کشور‌های جهان از آن حمایت می‌کنند.»

ملت‌های عربی معتقدند تهران که هیچ گاه دفاع و حمایت از مظلومان را رها نکرده است، کشوری نظام‌مند است که با وجود محاصره چهل ساله توانسته است صنایع نظامی و برنامه هسته‌ای خود را توسعه دهد و از آن برای به زانو درآوردن غرب و آمریکا استفاده کرده و آن را عاملی برای حمایت از مسئله فلسطین و دفاع از آن و همچنین حمایت از جنبش‌های مقاومت علیه قدرت‌های استکبار جهانی قرار داده است.

یک شهروند سوری دیگر گفت: «من به عنوان یک شهروند سوری معتقدم رفتار‌های جمهوری اسلامی ایران برابر سلطه طلبی آمریکا، رفتار‌های خوبی است و من به آن افتخار می‌کنم. طبعا معتقدم باید به رفتار‌های کشور‌های محور مقاومت در منطقه افتخار کرد چرا که پاسخی قوی و برابر به شمار می‌رود. به طور کلی جمهوری اسلامی با مواضع خود نشان داده است از حق دنباله روی می‌کند و از کشور‌های مستضعف حمایت می‌کند. واکنش ایران و محور مقاومت بسیار طبیعی است و علیه سلطه طلبی آمریکا در منطقه به شمار می‌رود.»

الکوثر اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران با اقداماتی که علیه قدرت‌های سلطه و استکبار جهانی انجام داده است موجب شده شهروندان در کشور‌های ائتلاف مقاومت احساس اطمینان کنند که یک نیروی واکنش دهنده وجود دارد که می‌تواند با هر گونه تصمیم ظالمانه که علیه آن‌ها اتخاذ شود مقابله کند، چه نظامی باشد یا اقتصادی.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
خدب خدارو شکر ادم این چیزا رو میخونه افتخار میکنه و احساس مسئولیت بیشتری میکنه
آخرین اخبار