کوری بوکر در واکنش به تیراندازی‌های مرگبار آمریکا اعلام کرد دونالد ترامپ عامل گسترش نفرت در این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، کوری بوکر، سناتور دموکرات نیوجرسی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا دیروز (یکشنبه) در واکنش به تیراندازی‌های اخیر آمریکا اعلام کرد که دونالد ترامپ مسئول گسترش نفرت در کشور است.

بوکر در گفتگو با ان بی سی اعلام کرد: من اعتقاد دارم که شما هر آنچه بکارید درو می‌کنید و او (ترامپ) هم در حال پاشیدن بذر نفرت در این کشور است. زمانی که شما رئیس جمهوری دارید که درباره تفرقه و تهاجم صحبت می‌کند و کشور‌ها را به چاه مستراح تشبیه می‌کند و اینگونه حرف‌ها را به زبان می‌آورد و این چنین به ساختار اخلاقی ملت ما آسیب می‌زند، او خودش مسئول است.

بوکر در ادامه گفت: زمانی که او (ترامپ) هیچ اقدامی برای محکوم کردن نژادپرستی انجام نمی‌دهد، مسئول است. حتی با وجود اینکه اف بی آی درباره آن صحبت می‌کند و می‌گوید این بخش عمده‌ای از مشکلات ما را تشکیل می‌دهد. ما رئیس جمهوری داریم که نه تنها نمی‌تواند عشقی به مردم بدهد، بلکه از طریق زبانش باعث گسترش نفرت می‌شود. او مسئول بحران ایجاد شده در کشور است و هیچ کاری هم برای حل کردن آن انجام نمی‌دهد.

بوکر این اظهارات را پس از تیراندازی اخیر در ال پاسوی تگزاس انجام داد. این تیراندازی باعث کشته شدن ۲۰ نفر و زخمی شدن ۲۶ نفر دیگر شد. عامل این تیراندازی جوان سفید پوستی به نام «پاتریک کروسیوس» است. کمتر از یک روز بعد هم یک تیراندازی دیگر در دیتون اوهایو اتفاق افتاد که منجر به کشته شدن ۹ نفر و زخمی شدن ۱۲ نفر شد.

وقوع این تیراندازی‌ها در کمتر از ۲۴ ساعت در آمریکا باعث شد بسیاری از دموکرات‌ها از رهبر اکثریت جمهوری خواه سنا درخواست کنند لایحه کنترل مالکیت سلاح را تصویب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار