یک کارشناس آمریکایی اعلام کرد کشتن افراد در آمریکا -به ویژه از سایر نژادها- بخشی از فرهنگ این کشور به حساب می‌آید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «رندی شورت» کارشناس آمریکایی در مصاحبه با شبکه پرس تی وی اعلام کرد معتقد است فراگیری پدیده تیراندازی‌های گسترده به مردم در آمریکا در فرهنگ و تاریخ این کشور ریشه دارد.

شورت در مصاحبه با شبکه پرس تی وی در پاسخ به اینکه چرا بیشتر عوامل این نوع تیراندازی‌ها مردان سفیدپوست هستند، گفت دلیل این امر آن است که کشتن افراد- به ویژه سیاهان و افراد متعلق به سایر نژادها- از رسم و رسوم تاریخی آمریکاست و بخشی از فرهنگ این کشور به حساب می‌آید.

تیراندازی‌های خونین آمریکا ریشه در فرهنگ و تاریخ این کشور دارد

وی افزود: صد سال پیش، ما در میانه پدیده موسوم به تابستان «ترس سرخ» بودیم که طی آن دسته‌های متشکل از سفیدپوستان، سیاهان را در سراسر آمریکا می‌کشتند. این بخشی از تاریخ آمریکاست. در آن زمان, «وودرو ویلسون» رئیس جمهور آمریکا در قایق تفریحی خود اخبار کشتار سیاهان را می‌شنید، ولی هیچ اقدامی درباره آن نمی‌کرد. این (جنایات نژادپرستانه) از ابتدای تاریخ آمریکا وجود داشته است.

شورت در ادامه تاکید کرد: مشکل اصلی و ریشه این خشونت و نفرت در آموزشی است که پدر و مادر‌ها به فرزندان خود می‌دهند. وقتی شما (والدین آمریکایی) به فرزندان خود می‌آموزید که افراد به سبب رنگ پوست یا طبقه اجتماعی پایین‌تر از انسان‌های عادی به حساب می‌آیند و مستحق مرگ هستند، در نهایت با این نتیجه (فراگیری تیراندازی و خشونت) روبه‌رو می‌شوید.

        بیشتر بخوانید:

این کارشناس آمریکایی گفت: پلیس آمریکا ممکن است یک جوان سیاهپوست را صرفاً به علت دزدیدن یک کیکِ کوچک از یک فروشکاه، سال‌ها به زندان بیاندازد، اما همین نیرو‌های پلیس آمریکایی وقتی تیراندازان سفیدپوست را دستگیر می‌کنند، رفتار بسیار خوبی با آن‌ها دارند و پیش از انتقال آنان به زندان، در ساندویچ فروشی از آن‌ها پذیرایی می‌کنند!

این کارشناس آمریکایی که ساکن واشنگتن است، تأکید کرد: اگر این رفتار‌ها پایان یابد و متخلفان سفیدپوست با جدیت تحت پیگرد قرار گیرند و مجازات شوند، در آینده کمتر شاهد اینگونه جنایات گسترده خواهیم بود.

آمریکا اخیرا شاهد افزایش چشمگیر تیراندازی‌های مرگبار بوده است؛ روز شنبه یک فرد مسلح پس از ورود به فروشگاه والمارت در شهر مرزی ال پاسو تگزاس، ۲۰ تن را کشت و ۲۶ نفر دیگر را زخمی کرد. عامل این تیراندازی مرگبار جوان سفیدپوستی به نام «پاتریک کروسیوس» بود. این جوان ۲۱ ساله و اهل دالاس، پیش از دستگیری در بیانیه‌ای به ملی گرا بودن خود اعتراف و اعلام کرد که این تیراندازی را به خاطر هجوم مهاجران از مکزیک به تگزاس انجام داده است.

تیراندازی‌های خونین آمریکا ریشه در فرهنگ و تاریخ این کشور دارد

چند ساعت بعد بر اثر تیراندازی در دیتون، اوهایو، دستکم ۹ نفر کشته و بیش از ۱۲ تن زخمی شدند. گفته می‌شود این دو تیراندازی ارتباطی با یکدیگر ندارند. در تیراندازی هفته گذشته در ایالت کالیفرنیا هم سه تن کشته و بیش از ده‌ها نفر زخمی شدند.

این در حالی است که تنها اقدامی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال این حوادث خونین انجام داد تنها ابراز تاسف بود. مقامات مختلف آمریکایی علی‌الخصوص دموکرات‌ها، ترامپ و سیاست‌های نژادپرستانه او را عامل این کشت و کشتارهای گسترده می‌دانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
میخواهند مهاجرین را کوچ دهند تا فرار را بر قرار ترجیح دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
لعنتیا!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
غرب وحشي برا همين ميگن
آخرین اخبار