مدیرکل منابع طبیعی اذربایجان غربی از اجرای طرح بوم سازگان در ۱۰۱ هزار هکتار از جنگل‌های زاگرسی جنوب استان خبر داد.

میرصمد موسوی مدیر کل منابع طبیعی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت:در سال جاری با تصویب و تعیین دستورالعمل جدید از سوی سازمان جنگل‌ها؛ مراتع و آبخیزداری کشور برای پایش؛ احیا و توسعه جنگل‌های زاگرسی در ۱۱ استان کشور طرح جدیدی به نام " طرح بوسازگان " ابلاغ شده است که از محل این طرح بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان اعتبار برای استان آذربایجانغربی مصوب و برای اجرا ابلاغ شد.
 
او با اعلام اینکه این طرح در ۱۰۱هزارهکتار از جنگل‌های زاگرسی استان در شهرستان‌های پیرانشهر وسردشت اجرا می‌شود افزود: با ابلاغ نقشه طرح از سوی سازمان جنگل‌ها و تعیین شدن پیمانکاران اجرای آن از اواخر مردادماه آغاز می‌شود.
 
موسوی مهمترین رویکرد طرح بوم سازگان را مشارکت جوامع محلی و سازمان‌های مردم نهاد ذکر کرد وافزود: بامشارکت سازمان‌ها ومردم حفاظت، توسعه واحیا مناطق جنگلی زاگرس از جمله کاشت نهال‌های پایه‌ای تازه ومقاوم بلوط وبنه، جلوگیری از چرا و ورود دام انجام می‌شود. او افزود: اعتبارات این طرح در مناطق حوزه جنگلی زاگرس هزینه خواهد شد که در این طرح شامل عملیات پایش؛ حفاظت؛ توسعه و احیاء مناطق جنگلی در شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت خواهد بود است که با مشارکت ادارات کل منابع طبیعی استان‌های زاگرسی انجام و اجرایی خواهد شد.

مهندس موسوی تصریح کرد:توجه به وقوع پدیده خشکیدگی در جنگل‌های زاگرس و لزوم اعمال اقدامات مدیریتی و حفاظتی ویژه برای کنترل این پدیده؛ طرح بوم سازگان جنگل‌های زاگرس در دستور کار سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور قرار گرفته است.
 
انتهای پیام/م
 

اجرای طرح بوم سازگان در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.