دستیار صوتی گوگل پیام‌ دریافتی پیام‌رسان‌ها را برایتان می‌خواند! +تصاویر

پس از بروزرسانی اخیر دستیار صوتی گوگل، از این پس این سرویس می‌تواند پیام‌‎هایی که در پیام‌رسان‌های شخص ثالث مانند واتس‌اپ دریافت می‌شود را برای کاربر بخواند.

.به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دستیار صوتی گوگل در مرکز اکوسیستم گوگل قرار دارد و به همین دلیل این شرکت هر روز در حال بهبود این سرویس است. اگر از دستیار صوتی گوگل استفاده می‌کنید باید با این مسئله رو به رو شده‌ باشیم که پس از گفتن دستور اجرایی "پیام‌هایم را بخوان" تنها پیام‌هایی که در بخش SMS و Hangouts قرار داشت، خوانده می‌شد و خبری از پیام‌رسان‌های شخص ثالث دیگر مانند واتس‌اپ و تلگرام نبود. اما امروز گزارشی منتشر شده که، این مسئله در حال تغییر است.

دسترسی دستیار صوتی گوگل به پیام‌رسان‌های شخص ثالث

بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده چند روزی است که دستیار صوتی گوگل توانایی خواندن پیام‌های دریافتی از دیگر پیام‌رسان‌ها را نیز پیدا کرده است. از این پیام‌رسان‌های شخص ثالث می‌توان به واتس‌اپ، تلگرام، Slack، Discord، GroupMe و موارد دیگر اشاره کرد. از این پس نه تنها این دستیار مجازی به شما در خواندن پیام‌ها کمک می‌کند، بلکه شما می‌توانید به وسیله آن به پیام‌های دریافتی موجود در پیام‌رسان‌ها نیز پاسخ بدهید.

برای این که دستگاه شما این کار را انجام دهد ابتدا دستیار صوتی گوگل را فعال کنید و سپس دستور "Read My Messages" را به آن بدهید. برای این کار، شما باید اجازه دسترسی دستیار خود به اعلان‌ها را صادر کنید. از زمانی که شما این کار را انجام دهید هر بار که این دستور را به دستیار صوتی خود بدهید روی صفحه شما یک منوی کوچک باز شده که در آن آخرین پیام‌های شما نشان داده می‌شوند. دستیار صوتی این پیام‌های جدید را به همراه نام فرستنده و پیام‌رسان مرتبط برای شما می‌خواند. پس از آن گوگل اسیستنت به شما این امکان را می‌دهد که به پیام دریافتی پاسخ دهید. هنگامی که نوشتن پاسخ پیام به پایان برسد به سرعت ارسال شده و تیک "خوانده شده" در پیام‌رسان مرتبط نمایش داده‌ می‌شود.

دسترسی دستیار صوتی گوگل به واتس‌اپ و تلگرام


بیشتر بخوانید: اضافه شدن قابلیت‌های دستیار صوتی گوگل به ساعت هوشمند سامسونگ


البته یک مسئله در این جا وجود دارد که بهتر است شما از آن خبر داشته باشید؛ پیامی که حاوی فیلم، عکس و صوت باشد به وسیله دستیار صوتی گوگل خوانده نمی‌شود. به جای آن، دستیار صوتی گوگل تنها به شما می‌گوید که پیام دریافتی حاوی فایل صوتی یا تصویری است. امیدواریم در آینده فایل‌های صوتی نیز توسط دستیار صوتی گوگل پشتیبانی شوند. این قابلیت در حال اضافه شدن به تلفن‌های همراه است و به زودی همه گوشی‌های اندرویدی که از دستیار صوتی گوگل استفاده می‌کنند، می‌توانند پیام‌های کاربران را از پیام‌رسان‌های مختلف برای آن‌ها بخوانند.

دسترسی دستیار صوتی گوگل به واتس‌اپ و تلگرام

انتهای پیام/

دستیار صوتی گوگل و خواندن پیام‌‌های پیام‌رسان‌های شخص ثالث

برچسب ها: فناوری ، گوگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.