مرگ صاحب خودروی تسلا در اثر استفاده از ویژگی رانندگی خودکار

تعدادی از اعضای یک خانواده آمریکایی در ماه گذشته حین رانندگی با خودروی تسلای شخصی خود دچار سانحه شدند و جانشان را از دست دادند.

حادثه‌ای دیگر برای خودروهای تسلابه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در ماه گذشته یک مرد ۵۰ ساله آمریکایی در حین رانندگی با خودروی تسلای شخصی خود و درست در زمانی که از قابلیت رانندگی خودکار یا Autopilot استفاده می‌کرد، دچار سانحه رانندگی شده و بر اثر شدت جراحات وارده درگذشت.


بیشتر بخوانید: پروژه‌‌های بزرگ تسلا درگیر با مشکلات مالی این شرکت


خانواده این مرد ۵۰ ساله آمریکایی که جرمی برن بنِر نام داشت، شرکت تسلا را مسبب اصلی مرگ او دانستند و خواستار پرداخت خسارتی برابر با ۱۵۰۰۰ دلار شدند. خانواده جرمی برن شکایت خود بر علیه تسلا را تنظیم کردند ولی هنوز آن را به دادگاه تحویل نداده‌اند. جرمی برن بنِر چهارمین فردی است که در حین استفاده از ویژگی رانندگی خودران-Autopilot خودروهای تسلا جان خود را از دست می‌دهد. اگر خانواده جرمی شکایت خود را به دادگاه تحویل دهند، این دومین شکایت مربوط به مرگ یک انسان در حین رانندگی با خودروی تسلا است که به دادگاه تحویل داده می‌شود. 

ویژگی رانندگی خودکار خودروی تسلا جان مرد ۵۰ ساله آمریکایی را گرفت

اولین شکایت مربوط به مرگ وی هوآنگ ۳۸ ساله بود که در سال ۲۰۱۸ جان خود را در هنگام رانندگی با قابلیت Autopilot اتومبیل تسلا از دست داد. جرمی برن بنِر در حالی که مشغول رانندگی با خودروی Tesla Model 3 در یکی از بزرگراه‌های فلوریدا با سرعت ۱۰۹ کیلومتر بر ساعت بود  ناگهان با کامیونی برخورد کرده و اتومبیل او حدود ۴۸۷ متر دورتر از محل تصادف متوقف شد. 

مرگ صاحب خودروی تسلا در اثر استفاده از ویژگی رانندگی خودکار

شورای ایمنی حمل و نقل ایالات متحده آمریکا پس از این حادثه با بررسی شواهد و آخرین اطلاعات ثبت شده در خودرو اعلام کرد که راننده درست ۱۰ ثانیه پیش از تصادف با کامیون، سیستم رانندگی خودران خودرو را فعال کرده بود و در لحظه حادثه اتومبیل، به صورت خودکار فرمان را به سمت کامیون چرخانده بود. 

مرگ صاحب خودروی تسلا در اثر استفاده از ویژگی رانندگی خودکار

مطمئنا حوادث اخیر، تسلا را با چالشی بسیار جدی مواجه ساخته است و در صورت اثبات اشتباه خودروی این شرکت در مرگ جرمی برن بنِر علاوه بر پرداخت خسارت سنگین با انتقادات شدید کارشناسان و کاهش مشتریان خودروهای خودران خود مواجه می‌‌شود. 

انتهای پیام/

راننده خودکار تسلا حادثه‌ای مرگبار آفرید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار