بی‌خانمانی بخشی از آثار ویرانگر بحران اقتصادی است که تبعات آن بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ اقتصاد اسپانیا را در هم کوبید و آن را در بحران و رکود فرو برد.

تجمع بی‌خانمان‌ها معضل این روزهای خیابان‌های مادریدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، حضور بی‌خانمان‌ها که در یکی از خیابان‌های اصلی در شهر مادرید شب و روز خود را در چادر به سر می‌کنند شاید از جمله مسائلی باشد که گردشگردان یکی از گردشگرپذیرترین کشور‌های دنیا، انتظار دیدن آن را در پایتخت چنین کشوری ندارند.

این افراد بی‌خانمان تلاش کرده‌اند چادر‌های خود را در برابر وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی بزنند و در برابر گردشگران خارجی ظاهر باشند و شعار "هیچ کس نباید بدون خانه باشد" را برای خود برگزینند تا شاید به این ترتیب مسئولان در اسپانیا نیز به فکر راهی برای سر و سامان دادن به زندگی این افراد بیفتند.

این بخشی از آثار ویرانگر بحران اقتصادی است که تبعات آن بین سال‌های دو هزار و هشت تا دو هزار و سیزده اقتصاد اسپانیا را نیز در هم کوبید و آن را در بحران و رکود فرو برد.

این در حالی است که خوزه لوئیس مارتینز آلمیدا (Jose Luis Martinez-Almeida), شهردار مادرید از حزب محافظه کار مردم از این حرکت افراد بی خانمان انتقاد و اعلام کرده است نمی‌توان فضای عمومی را به شکلی غیرقانونی اشغال کرد و آن را وسیله‌ای برای فشار آوردن بر دولت قرار داد. وی در عین حال به این مساله که مسئولان طرحی را برای برچیدن این اردوگاه بی خانمان‌ها دارد یا نه، اشاره‌ای نکرد.

بوگونا والیسیاس (Begona Villacis) معاون شهردار مادرید هم به خبرنگاران گفته است با معترضان دیدار کرده و به این نتیجه رسیده است که دوازده نفر از آن‌ها واقعا بی خانمان به شمار می‌آیند و باقی این افراد فعالانی هستند که برای رساندن صدای این افراد، به آن‌ها ملحق شده اند. وی در عین حال قول داده است برای این دوازده نفر در هفته آینده مسکن تدارک دیده شود.

در برابر انتقاد‌هایی که از این اقدام صورت می‌گیرد، برخی فعالان می‌گویند این اردوگاهی برای فعالان نیست، بلکه تنها راهی است که برای حل مشکل مسکن این افراد باقی مانده بود و امید می‌رود با این کار، مسئولان مربوط به فکر باشند و اقدامی در این خصوص صورت بدهند.

در میان این گروه بی‌خانمان‌ها، برخی از شرم آوارگی و برخی از اینکه از دزدی‌های خشونت بار در خیابان در امان بمانند، به این گروه ملحق شده‌اند. به گفته این افراد، اگر چادر‌هایی را که برای اعتراض در این محل برپا کرده‌اند، برچیده شوند، آن‌ها مجبور خواهند شد برای رساندن صدای خود جای دیگری را انتخاب کنند.

براساس آمار وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی، سی و سه هزار بی خانمان در اسپانیا وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار