مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: در بهار امسال هزار و ۸۷۳ مورد ازدواج در این استان ثبت شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اسکندر پاسالار با اشاره به کاهش ۱۲ درصدی ازدواج در سه ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، افزود: در سه ماه پارسال، دو هزار و ۱۲۶ مورد ازدواج در استان بوشهر به ثبت رسید.

او با گرامیداشت روز ازدواج، ادامه داد: پارسال همزمان با اول ذیحجه سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و روز ازدواج، ۱۱ واقعه ازدواج در استان بوشهر به ثبت رسید.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر بیان کرد: امروز به مناسبت روز ازدواج هیچ طلاقی به ثبت نمی‌رسد کاری که پارسال نیز انجام گرفت.

پاسالار، گفت: میانگین سن ازدواج مردان در کشور ۲۷.۵ سال و در استان بوشهر ۲۷.۷۰ سال است و میانگین سن ازدواج زنان درکشور ۲۳.۴۰ سال و در استان بوشهر ۲۳.۵۰ سال است.

او با اشاره به میانگین فاصله سنی زوجین، گفت: در ازدواج‌هایی که در کشور به ثبت رسیده به طور میانگین مردان ۵.۴ سال بزرگتر از زنان هستند که در استان بوشهر این رقم ۵.۷ سال است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر بیان کرد: بیشترین ازدواج در این استان، مربوط به مردان گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال با زنان ۲۰ تا ۲۴ سال است.

پاسالار گفت: بیشترین ازدواج‌هایی که استان به ثبت رسیده با ۱۱ درصد مربوط به زوجین هم سن است.

او با اشاره به اینکه پارسال بیشترین ازدواج‌ها در بهار رخ داد، عنوان کرد: پارسال، ۳۳ درصد ازدواج‌ها در بهار، ۳۰ درصد در تابستان، ۱۵ درصد در پاییز و ۲۲ درصد در زمستان ثبت شد.

انتهای پیام/ک

بیشترین ازدواج‌ها مربوط به زوجین هم سن است

 

برچسب ها: ثبت احوال ، شناسنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.