مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن، ۶ هزار و ۱۰۳ مورد ازدواج در استان به ثبت رسیده است.

۶ هزار و ۱۰۳ زوج بوشهری به خانه بخت رفتندبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، اسکندر پاسالار افزود: ۸۴ درصد از ازدواج‌ها در مناطق شهری و ۱۶ درصد در مناطق روستایی ثبت شده است.

وی ادامه داد: بیشترین ازدواج مردان مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال و بیشترین ازدواج زنان در گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ سال ثبت شده است.

به گفته مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، بیشترین ازدواج‌ها مربوط به مردان و زنان با مدرک تحصیلی دیپلم یا پیش دانشگاهی بوده است.

پاسالار میانگین اختلاف سن همسران در زمان ازدواج را در کشور ۵.۴ سال و در استان بوشهر ۵.۶ سال اعلام کرد و گفت: میانگین سنی ازدواج مردان در کشور ۲۷.۴ و زنان ۲۲.۹ است که این میزان در استان بوشهر برای مردان ۲۷.۷ و زنان ۲۳ سال است.

وی همچنین با اشاره به ثبت هزارو ۶۲۳ مورد طلاق در ۱۱ ماه امسال، بیان کرد: بیشترین طلاق‌های استان، در مناطق شهری اتفاق افتاده و ۱.۰۶ درصد از طلاق‌های ثبت شده در کشور مربوط به استان بوشهر است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ادامه داد: بیشترین میزان طلاق ثبت شده مربوط به مردان و زنان همسن و کسانی است که زمان زندگی مشترک آن‌ها کمتر از یکسال بوده است.

پاسالار همچنین بیشترین طلاق‌های ثبت شده را در میان مردان گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال و زنان گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال عنوان کرد و افزود: میانگین سنی مردان و زنان در زمان طلاق در کشور به ترتیب ۳۶.۹ و ۳۲.۱ سال و در استان بوشهر این میزان به ترتیب ۳۵.۶ و ۳۰.۸ سال است.

انتهای پیام/ک

بیشترین میزان طلاق ثبت شده مربوط به مردان و زنان همسن است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.