سناتور ارشد دموکرات آمریکا با انتقاد از خروج این کشور از برجام، تحریم وزیر خارجه کشورمان را اقدامی اشتباه توصیف کرد.

سناتور ارشد آمریکا: تحریم ظریف کار اشتباهی بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دایان فاینستاین» سناتور ایالت کالیفرنیا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت مجلس سنای آمریکا تحریم وزیر خارجه ایران را اشتباه دولت این کشور توصیف کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد پنج‌شنبه نام «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را به فهرست تحریم‌های ضدایرانی خود اضافه کرد. تحریم وزیر خارجه ایران با واکنش‌ مقامات و سیاستمداران مختلف جهان روبه‌رو شد. (اینجا)

فاینستاین نوشت: من بیش از ۱۵ سال است که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران را می‌شناسم. گرچه اختلاف‌نظر‌هایی داریم، اما او همیشه دیپلمات قابلی بوده است.

این سناتور آمریکا با انتقاد از استدلال دونالد ترامپ برای خروج از برجام افزود: رئیس‌جمهور ترامپ می‌گوید از توافق هسته‌ای خارج شد تا ایران را به میز مذاکره بازگرداند، اما دقیقا این اقدام (خروج از برجام) امکانات چنین کاری (بازگشت به میز مذاکره) را محدود می‌کند. این اقدام ما را به صلح نزدیک‌تر نمی‌کند، بلکه بیشتر تنش اوضاع کنونی را تشدید می‌کند.

این سناتور آمریکایی در پایان بیانیه، با اشاره به تحریم وزیر خارجه ایران نوشت: به جای آنکه وزیر خارجه ایران را تحریم کنیم، باید با او وارد یک دیپلماسی جدی شویم. گفتگو تنها راه رسیدن به یک راه‌حل دیپلماتیک پایدار با ایران است و تحریم دیپلمات ارشد آن‌ها راه رسیدن به این هدف نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۳۵ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
چونکه شما آقای ظریف و میشناسید می‌ترسید باهاش روبرو بشید اقای دکتر ظریف مرد میدانه مرد عمله یار رهبره خلاصه کلام اقای دکتر محمد جواد ظریف ایرانیه ایرانی یعنی همین
Iran (Islamic Republic of)
ع
۰۰:۳۵ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
ظریف عشقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
ممظورش اينه كه بقيه كاراشون اشتباه نبوده
آخرین اخبار