استاندار خراسان رضوی گفت: آمادگی های لازم به منظور انتقال تجربه، توسعه گردشگری سلامت و صادرات تجهیزات پزشکی و بیمارستانی با وزارت بهداشت لبنان وجود دارد.

همکاری مشترک ایران با وزارت بهداشت لبنان در زمینه گردشگری سلامتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  علی‌رضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در دیدار وزیر بهداشت لبنان و هیأت همراه گفت: به واسطه وجود حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد، سالانه حدود ۳۰ میلیون زائر ایرانی و ۳ میلیون زائر خارجی به این کلانشهر سفر می‌کنند.

او تصریح کرد: آمار ورود زائران به مشهد هر سال حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد و به منظور خدمت رسانی به این حجم زائر، زیرساخت‌های درمانی بسیار خوبی در سطح استان ایجاد شده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: وجود فرودگاه بین المللی در کلانشهر مشهد یک ظرفیت بسیار خوب برای توسعه گردشگری به ویژه در حوزه سلامت است که می‌تواند بیش از پیش زمینه توسعه همکاری‌ها را فراهم کند.

رزم حسینی با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری‌ها بین دانشگاه علوم پزشکی مشهد و وزارت بهداشت لبنان  و افزود: این آمادگی وجود دارد که در راستای انتقال تجربه، توسعه گردشگری سلامت و صادرات تجهیزات پزشکی و بیمارستانی گام‌های جدی برداشته شود.

او خطاب به وزیر بهداشت لبنان تصریح کرد: همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و لبنان بعد از انقلاب افزایش یافته و روز به روز درحال گسترش است بنابراین امیدواریم سفر جنابعالی به خراسان رضوی سرآغاز یک همکاری مستمر بین وزارت بهداشت لبنان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد باشد.

در ادامه این دیدار نیز جمیل جبق وزیر بهداشت لبنان از استقبال استاندار خراسان رضوی و دیگر مسئولان استانی تقدیر کرد و گفت: مشهد در اذهان مردم لبنان به ویژه شیعیان به عنوان یک شهر مقدس شناخته می‌شود و کشور ایران را هم یک کشور دوست و کمک کننده به لبنان می‌دانیم.

او با تاکید بر اینکه مردم لبنان هیچ گاه خدمات جمهوری اسلامی ایران به این کشور را فراموش نخواهند کرد، تصریح کرد: به عنوان وزیر بهداشت لبنان از توسعه روابط بین دو کشور به ویژه در حوزه بهداشت و درمان استقبال می‌کنم.

وزیر بهداشت لبنان گفت: سطح علمی ایران در زمینه تکنولوژی و پزشکی را درک می‌کنیم و در تلاش هستیم که از این ظرفیت برای توسعه روابط بین دو کشور استفاده کنیم.

 در این دیدار تفاهم نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و وزارت بهداشت لبنان در حضور مقامات دو کشور به امضا رسید.

انتهای پیام// ف. ص


انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین وزارت بهداشت لبنان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.