استاندار خراسان رضوی گفت: در راستای دست‌یابی به توسعه و رونق اقتصاد کشور، اصلاح فرآیند‌های صدور مجوز‌ کسب و کار در استان آغاز شده است.

آغاز اصلاح فرآیند‌های صدور مجوز‌های کسب و کار در خراسان‌رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی گفت: برای دست‌یابی به توسعه و رونق گرفتن اقتصاد کشور، بروکراسی‌های فرسوده اداری باید شکسته شود.

او تصریح کرد: در جلسه پایش و اصلاح فرآیند‌های صدور مجوز‌های کسب و کار و بهبود فضای کسب و کار در خراسان رضوی نیازمند وفاق ارکان حاکمیت اعم از دستگاه‌های اجرایی و قضایی است.

استاندار خراسان رضوی گفت:در نتیجه بروکراسی پیچیده اداری، فرآیند‌های صدور مجوز‌های کسب و کار بسیار طولانی شده است و متقاضیان برای دریافت مجوز باید رفت و آمد‌های زیادی به دستگاه‌های اجرایی داشته باشند.

رزم حسینی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید مطابق قوانین و مقررات در مسیر اصلاح فرآیند‌های صدور مجوز کسب و کار گام بردارند،گفت: سوء استفاده از مسئولیت، اختلاس و حیف و میل بیت المال به هیچ عنوان قابل قبول نیست، اما اطمینان دارم که هیچ مدیری با تسهیل فرآیند‌های اداری مورد بازخواست قرار نخواهد گرفت.

او با تاکید بر اینکه اصلاح فرآیند‌های صدور مجوز‌های کسب و کار یک ضرورت غیرقابل انکار است، ادامه داد: برای دست‌یابی به توسعه و رونق  اقتصاد کشور، بروکراسی‌های فرسوده اداری باید شکسته شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: درحال حاضر اصلاح فرآیند صدور مجوز برای ۵ کسب و کار مانند تاسیس گلخانه، واحد پرورش دام، واحد صنایع غذایی در دستورکار مدیریت استان قرار گرفته است و جلسات کارشناسی در این زمینه درحال برگزاری است.
 
انتهای پیام//ف.غ
 

بروکراسی فرسوده اداری باید شکسته شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.