عزیزی گفت: دولت باید ناشران را در جهت رونق بیشتر تولید کتاب و تشویق مردم به مطالعه حمایت کند.

محمد عزیزی مدیرمسئول نشر روزگار در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص علاقه مردم به خواندن کتاب گفت: بیشتر افراد علاقه به خواندن رمان با محتوای خوب دارند و داستان با مضمون جذاب باعث کشش مخاطب می‌شود.

وی افزود: لذت بیشتر مردم از خواندن رمان ایرانی و خارجی، کشف دنیای ناشناخته و تازه است و جذابیت داستان در فرم نوشتن نویسنده و دیالوگ‌های بین شخصیت هاست که باعث واکنش مخاطب به خواندن داستان می‌شود.

عزیزی با اشاره به قیمت رمان‌ها در انتشارات نشر روزگار اظهار داشت: قیمت رمان بستگی به تعداد صفحات و هزینه‌های اولیه دارد برای مثال قیمت رمان ۱۰۰ صفحه‌ای در نشر ما ۱۸ هزار تومان است وقیمت رمان ۵۰۰ صفحه‌ای ۹۰ هزار تومان است.

مدیرمسئول نشر روزگار در خصوص افزایش قیمت کتاب و کاهش خرید مردم گفت: با گرانی کاغذ و کتاب، خرید مردم به شدت کاهش یافته است. سال گذشته مردم رمان ۵۰۰ صفحه‌ای را با قیمت ۴۰ هزار تومان می‌خریدند. اما الان همان رمان را باید با دو برابر قیمت خریداری کنند.

عزیزی افزود: کتاب نسبت به دیگر کالاها افزایش قیمت زیادی نداشته است چون ناشران به قدرت خرید مردم برای خرید کتاب بسیار توجه دارند.

مدیر مسئول نشر روزگار با اشاره به حمایت دولت از ناشران گفت: بنده به عنوان ناشر و کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند خواستار حمایت دولت هستیم. یعنی دولت کاغذ، مقوا برای جلد و زینک به اندازه کافی و به قیمت دولتی و ارزان به ناشران اصلی بدهد تا قیمت‌ها کاهش پیدا کند و مردم قدرت خرید داشته باشند.

وی افزود: دولت باید برای تجهیز کتاب خانه‌های عمومی کشور، نهاد ها، مساجد و مدارس کتاب بخرد. نهاد کتاب خانه‌های عمومی کشور بیش از ۴ سال است که از نشر روزگار حتی یک جلد کتاب هم نخریده است. تکلیف ناشری که به تولید یک کتاب خوب اقدام می‌کند، اما کتابش به دست مردم نرسد، چیست؟ دولت برای رونق تولید کتاب‌ها در گذشته، وام می‌داد اما در حال حاضر هیچ حمایتی بجز دادن کاغذ با ارز دولتی ندارد.

عزیزی در خصوص  لزوم توجه مردم به کتاب خوانی گفت: استقبال مردم از خرید کتاب در نمایشگاه قابل توجه است. این استقبال نشان دهنده این است که مردم به مطالعه اهمیت می‌دهند و دولت باید حمایت کند.

عزیزی درپایان گفت: امیدوارم ترویج کتاب خوانی در جامعه به کمک مسئولان و مردم رونق بیشتری پیدا کند. نقش صداوسیما در تولید برنامه‌های مرتبط با کتاب خوانی و دعوت افراد و نویسندگان به برنامه برای افزایش سرانه مطالعه در کشور بسیار موثر است.

انتهای پیام/

برچسب ها: معرفی کتاب ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار