مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : رونق صنعت توریست فضای کسب و کار را بهبود می‌بخشد و غفلت از این صنعت می‌تواند بخش‌های زیادی را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امید قادری ظهر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در بیست و یکمین همایش عرصه یادگیری مدیران منابع انسانی که با حضور مدیرعامل سازمان مدیریت کشور در سالن همایش‌های هتل پارسیان برگزار شد، گفت : ۴ هزار و ۲۰۰ اثر در استان شناسایی شده که ۲ هزار ۲۰۰ اثر از این تعداد ثبت ملی شده، بیستون نیز ثبت جهانی شده است.

وی گفت : یک‌هزار و ۲۰۰ اثر منقول و ۳ هزار و ۹۷۳ اثر غیرمنقول و ۲۸ اثر طبیعی در استان ثبت شده است.

وی به قدمت ۴۰ هزار ساله کرمانشاه اشاره و بیان کرد: ۱۲ هزار شی تاریخی در گنجینه‌های تاریخی و ۱۱ موزه در استان است.

قادری نودشه را به‌عنوان نگین گیوه، هرسین را به‌عنوان نگین جغرافیایی گلیم معرفی کرد و با اشاره به فعالیت ۶۰ رشته صنایع دستی، گفت: صادرات سال گذشته استان در زمینه صنایع دستی حدود ۳۸ میلیون دلار بوده است.

این مسؤول به اشاره به فعالیت ۷۳ دفتر مسافرتی و ۳ هزار و ۹۹۴ تخت و ظرفیت اقامتی، گفت: کرمانشاه میزبان رویداد گردشگری ۲۰۲۰ است که با آماده‌سازی ۵۰۰ روستا فرصت مناسبی برای معرفی استان در همه ابعاد فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه در این رویداد گردشگران بیشتری به استان کرمانشاه می‌آیند، افزود: رونق صنعت توریست فضای کسب و کار را بهبود بخشد و غفلت از این صنعت می‌تواند بخش‌های زیادی را تحت تاثیر قرار دهد.

قادری در پایان، از برگزاری اجلاس ۲۰۲۰ در کرمانشاه با حضور روسای گردشگری کشور‌های جهان خبر داد .

 

 

انتهای پیام/د

۴ هزار و ۲۰۰ اثر در استان شناسایی شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.