رفعت مسعود گفت: دشمنان همواره به دنبال اختلاف افکنی بوده‌اند، اما گسترش ارتباط ایران و پاکستان طرح‌های دشمنان را به شکست می‌کشاند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ سفیر پاکستان در دیدار با استاندار قم بر اشتراکات مهم دینی و فرهنگی میان دو کشور تاکید کرد و گفت: این اشتراکات سبب نزدیکی هرچه بیشتر دو کشور دوست و همسایه ایران و پاکستان می‌شود.

خانم رفعت مسعود به دسیسه دشمنان برای ایجاد اختلاف میان ایران و پاکستان اشاره کرد و افزود: دشمنان همواره به دنبال اختلاف افکنی بوده‌اند، اما گسترش روز افزون ارتباط ایران و پاکستان طرح‌های دشمنان را به شکست می‌کشاند.

او به حضور گسترده زائران پاکستانی در ایران و خصوصا قم اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به بروز مشکل برای برخی زائران، مسئولان قم می‌توانند در صورت بروز این موارد، مشکلات ایجاد شده را هرچه سریع‌تر به کنسولگری پاکستان اطلاع دهند.

این دیپلمات پاکستانی یکی از مشکلات طلاب این کشور را صدور ویزا‌های کوتاه مدت دانست و عنوان کرد: طلاب زیادی از پاکستان در قم حضور دارند که می‌توانند به عنوان واسطه و رایزن فرهنگی میان دو کشور نقش چشمگیری در بهبود روابط ایفا کنند.

سرمست استاندار قم هم در این دیدار گسترش هرچه بیشتر روابط دوجانبه را باعث ناکامی طرح‌های دشمنان خواند و گفت: امنیت و ثبات کشورهای همسایه همواره برای جمهوری اسلامی ایران مهم بوده است.

او  افزود: گسترش روابط بر اساس این اشتراکات همواره مورد هجمه رقبای منطقه و دشمنان دو کشور بوده است.

استاندار قم به میزبانی استان از زائران پاکستانی عتبات عالیات خصوصا در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: مجموعه مدیریتی استان قم و دستگاه‌های اجرایی تلاش می‌کنند تا زائران پاکستانی از امکانات و تسهیلات خوبی برخوردار شوند.

سرمست با اشاره جایگاه قم به عنوان پایگاه دینی شیعیان افزود: فضای علمی و دینی حاکم به قم یکی از این زمینه‌های مشترک است و طلاب پاکستانی می‌توانند از فضای علمی موجود در حوزه‌های علمیه قم بهره‌مند شوند.

او در ادامه به برگزاری همایش بین المللی فرصت‌های قم در آبان ماه نیز پرداخت و گفت: این همایش با دارا بودن ابعاد گوناگون صنعتی، تجاری، کشاورزی و علمی، می‌تواند فرصت مناسبی برای ارتباط بیشتر میان ایران و پاکستان باشد.

سرمست بر همکاری هرچه بیشتر دو کشور در فراهم کردن تسهیلات برای زائران پاکستانی نیز تاکید کرد و افزود: اسکان برخی از این زائران با مشکل مواجه است که این مسئله نشان می‌دهد که باید تسهیلات در نظر گرفته شده افزایش یابد.

او از حضور بیش از ۵۰ زائر پاکستانی در ایام اربعین سال گذشته در قم خبر داد و افزود: با توجه به این که پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که امسال نیز شاهد حضور همین تعداد زائر باشیم، تمهیدات لازم برای پذیرایی شایسته از این زائران در نظر گرفته شده است.

در این دیدار، سفیر پاکستان رسما از استاندار قم برای بازدید از پاکستان و آشنایی هرچه بیشتر با ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی این کشور دعوت کرد.

انتهای پیام/الف

گسترش ارتباط ایران و پاکستان راه حلی برای شکست طرح‌های دشمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار