کاپیتان نفتکش «گریس۱» در مصاحبه‌ای نوع اقدام نظامیان انگلیسی برای توقیف این نفتکش در آب‌های اطراف جبل‌الطارق را خطرناک خواند.

کاپیتان نفتکش «گریس۱»: این حجم از نیروی نظامی برای ضبط یک کشتی تجاری نیاز نبودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ­کاپیتان نفتکش گریس ۱ که نظامیان انگلیسی آن را در آب‌های اطراف جبل الطارق توقیف کردند، توقیف این کشتی را بازی سیاسی انگلیسی‌ها نامید.

برخی رسانه‌های تصویری در انگلیس، صدای کاپیتان نفتکش گریس ۱ را به همراه تصاویری از این کشتی پخش کردند که این کاپیتان هندی گفت: بار‌ها به نظامیان انگلیسی توضیح داده، این کشتی هیچ قانونی را نقض نکرده است، اما نظامیان انگلیسی، به این توضیح‌ها توجه نکردند.

کاپیتان این کشتی، نوع اقدام نظامیان انگلیسی را برای توقیف نفتکش خطرناک خواند و گفت: بالگرد‌های انگلیسی در اقدامی خطرناک بر روی عرشه نفتکش مملو از نفت فرود آمدند که اقدامی خطرناک و غیرایمن بود و جان خدمه کشتی را به خطر انداختند.

وی با اشاره به غیرمسلح و تجاری بودن کشتی افزود: این حجم از نیروی نظامی برای ضبط یک کشتی تجاری، نیاز نبود.

ناخدای هندی این نفتکش اعلام کرد نظامیان انگلیسی هنگام توقیف کشتی خدمه غیرمسلح نفتکش را به زور اسلحه مجبور کردند روی زمین زانو بزنند. این در حالی است که پلیس جبل الطارق ادعا کرده است برای به دست گرفتن کنترل کشتی از «حداقل زور» استفاده شده است.

در هر حال کاپیتان نفتکش گریس ۱ که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت یک مقام پلیس در تماس رادیویی درخواست کرد نیرو‌های پلیس وارد عرشه کشتی شوند و وی نردبان نفتکش را برای این کار پایین بفرستد. ولی قبل از آنکه ماموران پلیس وارد عرشه نفتکش شوند، یک فروند بالگرد نظامی در حرکتی بسیار خطرناک روی کشتی فرود آمد.

وی افزود: آن‌ها هیچ اهمیتی نمی‌دادند که من ناخدای کشتی هستم. آن‌ها هیچ مقررات را رعایت نکردند ... ما ۲۸ خدمه غیرمسلح داشتیم. من در بهت و حیرت بودم یعنی همه در حالت شوک و بهت و حیرت مانده بودند. چطور شما در چنین وضعیت و با نیرو‌های مسلح و با چنین حالت بی‌رحمانه وارد یک کشتی می‌شوید. به چه دلیلی؟

چندی پیش مقامات منطقه جبل‌الطارق که تحت حاکمیت انگلیس قرار دارد، در اقدامی که از سوی مقامات کشورمان «راهزنی دریایی» خوانده شده،  نفتکش گریس ۱ را که حامل محموله نفتی ایران بود، به بهانه نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه در نزدیکی آب‌های این منطقه توقیف کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
هلیبورن نیرو روی نفتکش و قایق موشک انداز برا توقیف یه نفتکش چه طور!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
اون مقررات دریایی رو نقض کرده بود و به اخطارها توجه نکرده بود... سیستم معرفی رو هم خاموش کرده بود.
Iran (Islamic Republic of)
حزب ا...
۰۷:۵۹ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
روباه پیر عملا مرده وخواسته با اینکار به نیروهای بدبختش روحیه بده غافل از اینکه گذر پوست به دباغ خانه میافته ...چنان پوستی ازش کنده بشه اسم پدرشان را فراموش کنند... درود بر سپاه پاسداران
Iran (Islamic Republic of)
بیژن
۰۰:۰۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
مرگ بر انگلیس روباه
Iran (Islamic Republic of)
سپهر ایران
۲۲:۴۱ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
متأسفانه کارشان به جایی رسیده که راهزنی دریایی می کنند، اگر این قدرت غرب هست، من فاتحه این قدرت را خواندم، قابل توجه دوستانی که به غرب امید دوخته اند، و طنز غم انگیز دیگر این است توافقات و قوانین بین المللی کم کم دارند از دور خارج می شوند و اتفاقأ هم توسط به ظاهر همین قدرت ها هم این کار انجام می شود که خیلی خطرناک است که دیگر قانون بین المللی در کار نباشد و هر که ساز خودش را بزند و این خطرناک است و دنیای پیش روی ما را خطرناک می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
مرگ بر استعمار پیر
آخرین اخبار