مدرس خیابانی بر فراهم کردن شرایط برای تسهیل و تسریع در واردات کالا‌های اساسی به کشور از طریق بندر امام (ره) تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از بندر امام خمینی (ره) خوزستان با هدف بررسی روند ورود و ترخیص کالا‌های اساسی از این بندر مهم تجاری به استان و کشور گفت: خوشبختانه تا پایان امسال  مشکلی در خصوص تامین کالای اساسی در کشور وجود ندارد و واردات آن‌ها به کشور به خوبی در حال انجام است.

او با اشاره به اهمیت پیگیری سریع موضوعات و مشکلات ورود و ترخیص کالای اساسی از این بندر افزود: باید شرایط برای تسهیل و تسریع در ترخیص کالا‌های اساسی فراهم گردد.

مدرس خیابانی اذعان داشت: برای خروج هر چه سریع‌تر کالا‌های اساسی از بنادر مهم به ویژه بندر امام (ره) و ارسال آن‌ها به سراسر کشور باید از توان ناوگان ریلی استفاده شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی تصریح کرد: در ستاد تنظیم بازار نیز برای انبار داری کالا‌های اساسی وارد شده به بندر امام (ره) تصمیم گیری شود، ظرفیت خوبی در این بندر برای ورود بسیاری از کالا‌های مورد نیاز استان و کشور وجود دارد و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید شرایط تحریم را به فرصت تبدیل کنیم بیان داشت: می‌توان بندر امام (ره) را به یک قطب اقتصادی در کشور تبدیل کرد و از توان این بندر برای رونق اقتصادی کشور استفاده نمود.

حسین مدرس خیابانی با تاکید بر ایجاد شرایط مناسب برای ترخیص هر چه سریع‌تر کالا‌های وارداتی اظهار کرد: شرکت‌های دولتی فعال در این بخش موظف شدند که برای تسهیل در ترخیص کالا از بنادر مهم کشور پیمانکارانی را به کار بگیرند و از بخش خصوصی در این بخش استفاده نمایند.

او در ادامه با مهم دانستن توجه به توسعه صادرات غیر نفتی گفت: به دستور مقام معظم رهبری باید صادرات غیر نفتی را توسعه داد و وابستگی به درآمد حاصل از صنعت نفت را کاهش دهیم.

" حسین مدرس خیابانی" قائم مقام وزیر صمت دوشنبه در سفری یک روزه به خوزستان از روند ورود و ترخیص کالای اساسی بندر امام (ره) خوزستان دیدن کرد.

انتهای پیام/گ

افزایش واردات کالا به کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.