معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: بانک‌های استان تا ۱۵ مرداد فرصت دارند تا اعتبارات لازم را برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده از سیل تامین کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار در کارگروه سیل استان گفت: طبق گزارش‌های دریافتی، برخی از بانک‌های استان پرونده‌های آماده برای پرداخت تسهیلات دارند، اما اعتبارات لازم را ندارند که ۱۵ مرداد فرصت دارند تا اعتبارات لازم را برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده از سیل تامین کنند.

وی به انباشت اعتبارات در بانک کشاورزی اشاره کرد و گفت: اعتبارات بانک کشاورزی را می‌توان به بانک‌هایی که پرونده آماده پرداخت دارند و مشکل کمبود اعتبار دارند، منتقل کرد که برای این موضوع باید شناور بودن اعتبارات مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین تاکید کرد: نباید بانک‌ها در استمهال وام کشاورزان خسارت دیده از سیل تفاوت قائل شوند، چون موجب نارضایتی میان مردم خواهد شد.

فرخزاد اضافه کرد: باید این موضوع در شورای بانک‌های استان مطرح شده و به راهکار‌های جامع و کامل در این زمینه دست یافت.

تاکنون ۷۱۹ درخواست در قزوین با توجه به مصوبه هیات وزیران برای پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره به کشاورزان خسارت دیده از سیل فروردین ماه سال جاری ثبت شده که ۳۸۵ فقره آن بررسی شده و بالغ بر ۵۹ میلیارد و ۳۲۲ میلیون ریال در سامانه سجاد ثبت شده است.

بر اثر وقوع سیل در بهار سال جاری بیش از ۸۴۰ میلیارد ریال خسارت به محصولات کشاورزی استان قزوین وارد شد.

انتهای پیام/ک

کارگروه سیل استان قزوین 

برچسب ها: تسهیلات ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.