تفاهم نامه بیمه حوادث برای ۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی قزوین امضا شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اکرم نجفی مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین گفت: تفاهم نامه‌ای برای پنج حادثه آتش سوزی، سیل، زلزله، طوفان و تندر در اماکن روستایی برای ۵۰ هزار واحد روستایی بین استاندار ومدیرعامل بیمه میهن امضا شد که البته تا ۷۰ هزار واحد نیز قابل افزایش است.

نجفی افزود: مبلغ بیمه برای خانه خشت و گلی و تیر چوبی ۳۵۰ میلیون ریال است که ۲۰۰ میلیون ریال برای سازه و ۱۵۰ میلیون ریال به اثاثیه تعلق می‌گیرد.

وی اضافه کرد: مبلغ بیمه خانه‌های با سازه فلزی و آجری و بتنی ۵۰۰ میلیون ریال است که ۳۵۰ میلیون ریال سازه و ۱۵۰ میلیون ریال به اثاثیه اختصاص دارد.

مدیرکل امور روستایی استانداری ادامه داد: حق بیمه هر خانوار نیز ۴۵۰ هزار ریال است که ۴۰۰ هزار ریال توسط دولت و ۵۰ هزار ریال را خانوار برای مدت یک سال می‌پردازد.

نجفی افزود: علت اینکه این طرح قبلاً اجرا نمی‌شد محدودیت‌های قانونی و منابع مالی بود، اما با درایت مسئولان استان این منابع تامین شده و تا یک ماه آینده، بیمه نامه‌ها صادر می‌شود.

استاندار  در حاشیه نشست امضای  این تفاهم نامه گفت: با افزایش و نهادینه سازی این فرهنگ باید به تدریج به سمتی حرکت کنیم که کمک‌های دولتی کاهش یافته و مردم روی پای خود بایستند.

زاهدی اضافه کرد: قزوین از نظر وقوع حوادث از استان‌هایی است که تقریباً تمام حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و تندباد در آن قابل وقوع است و باید برای کنترل خسارت‌های ناشی از این حوادث بیشتر تلاش شود.

زاهدی ادامه داد: امسال هم در سیل فروردین ماه خسارات زیادی به اماکن روستایی اعم از منازل و زیرساخت‌ها و تاسیسات وارد شد و ضرورت استفاده از بیمه را برای ما بیش از پیش روشن کرد.

انتهای پیام/ک

انعقاد تقاهم نامه برای بیمه حوادث واحدهای روستایی

برچسب ها: بیمه ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار