خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛

فهرست مستعفیان دولت آمریکا بلندتر شد

­رئیس اطلاعات ملی آمریکا نیز با اعلام استعفای خود به فهرست بلندبالای مستعفیان دولت آمریکا پیوست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، استعفای دن کوتس، رئیس اطلاعات ملی آمریکا که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه آن را اعلام کرد، بر فهرست اعضا و نزدیکان دولت آمریکا که سمت خود را از زمان روی کار آمدن چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا در ژانویه سال ۲۰۱۷ ترک کردند، افزوده شده است.

دن کوتس در طول خدمت خود همواره با دونالد ترامپ در مورد مسائل بسیار مهم اختلاف نظر داشت، اما تلاش می‌کرد از رویارویی مستقیم با رئیس جمهور اجتناب کند. وی قرار است ۱۵ اوت سال جاری (۲۴ مرداد) به فعالیت خود به عنوان رئیس اطلاعات ملی آمریکا پایان دهد. وی هم اکنون مسئول نظارت و هماهنگی فعالیت‌های آژانس اطلاعات مرکزی، آژانس امنیت ملی و دیگر نهاد‌های اطلاعاتی آمریکاست.

دونالد ترامپ در پیامی توئیتری از تمایل خود برای انتصاب جان راتکلیف، نماینده جمهور خواه تگزاس در مجلس نمایندگان به جای کوتس خبر داد. راتکلیف هم اکنون در کمیسیون اطلاعات، دادگستری و امنیت داخلی فعالیت می‌کند.

فهرست مستعفیان دولت آمریکا بلندتر شد

کرستن نیلسن، وزیر امنیت میهنی آمریکا روز ۷ آوریل سال ۲۰۱۹ استعفای خود را اعلام کرد که نشان دهنده تمایل دونالد ترامپ برای تشدید بیش از پیش سیاست مهاجرتی خود بود. روابط نیلسن و دونالد ترامپ از مدت‌ها پیش از آن دچار مشکل شده بود. اما باوجود آنکه رئیس جمهور به طور مداوم از کار وی شکایت می‌کرد وی همچنین به ترامپ وفادار بود.

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا اختلافات حل نشدنی با ترامپ داشت. وی ۲۰ دسامبر سال ۲۰۱۸ اعلام کرد سمت خود را ترک می‌کند و به ویژه از راهبرد دیپلماتیک دونالد ترامپ انتقاد کرد. پس از اعلام خبر خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه، این ژنرال سابق نیروی دریایی در موقعیت بدی قرار گرفت زیرا به شدت با این تصمیم مخالف بود.

جان کلی، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید بود که دونالد ترامپ خبر استعفای وی را ۸ دسامبر سال ۲۰۱۸ اعلام کرد. وی یکی از نزدیکترین مشاوران ترامپ بود که از ۳۱ ژوئیه سال ۲۰۱۷ وارد کاخ سفید شد.

جف سشنز، وزیر دادگستری دولت ترامپ هم تقاضای استعفای خود را در نوامبر سال ۲۰۱۸ به دونالد ترامپ تحویل داد. وی از زمانی که در ماه مارس سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفت هر گونه تحقیق در مورد دیدارهایش با سفیر روسیه در جریان کمپین انتخابات ریاست جمهوری را رد کند به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد بود که در اوایل اکتبر سال ۲۰۱۸؛ تصمیم گرفت این سمت را در پایان همان سال ترک کند. هیچ توضیح روشنی در مورد تصمیم ناگهانی این دختر مهاجر هندی که به یکی از رسانه ای‌ترین چهره‌های دولت آمریکا تبدیل شد، ارائه نشد.

دونالد ترامپ ۵ ژوئیه سال ۲۰۱۸ استعفای اسکات پروئت، وزیر محیط زیست را هم پذیرفت. پروئت درگیر جنجالی شد که با استفاده از منابع دولتی در ارتباط بود.

رکس تیلرسون مدیر عامل سابق شرکت اکسون موبیل بود که در ۱۳ مارس سال ۲۰۱۸ از سمت خود به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا (وزیر امور خارجه) برکنار شد. این برکناری پس از چندین ماه تنش و توهین از جانب ترامپ بر سر راهبرد دیپلماتیک آمریکا صورت گرفت. از آن زمان مایک پمپئو وزارت امور خارجه را برعهده گرفت.

گری کوهن، مشاور اقتصادی دولت ترامپ و رئیس سابق بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس روز ۶ مارس سال ۲۰۱۶ در اعتراض به تصمیم دولت برای اعمال تعرفه گمرکی جدید بر واردات آلومینیوم و فولاد استعفا داد. اختلافات بسیار دیگری هم میان وی و ترامپ وجود داشت.

استیو بنن، مشاور در سایه ترامپ بود که نفوذ زیادی داشت و در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که به پیروزی دونالد ترامپ منجر شد نقش عمده‌ای ایفا کرد. وی ۱۸ اوت سال ۲۰۱۷ استعفا کرد.

مایکل فلین و هربرت ریموند مک مستر هم مشاوران امنیت ملی مستعفی آمریکا هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار