نظرسنجی: شهادت مولر، حمایت‌ها از استیضاح ترامپ را افزایش داد

نتایج نظرسنجی جدید نشان داد پس از شهادت بازرس پرونده روسیه در کنگره، تعداد کسانی که از طرح استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا حمایت می‌کنند بیشتر از کسانی است که مخالف آن هستند.

شهادت مولر عده بیشتری را به حمایت از استیضاح ترامپ واداشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، نتایج نظرسنجی جدید نشان داد پس از شهادت رابرت مولر، بازرس سابق وزارت دادگستری تعداد حامیان از طرح استیضاح رئیس جمهور آمریکا بیشتر از کسانی است که از این طرح حمایت نمی‌کنند.

نظرسنجی جدید‌ «ای بی سی/ایپسوس» نشان داد ۲۷ درصد از آمریکایی‌ها گفتند که شهادت مولر در کنگره باعث شده آن‌ها به احتمال بیشتری از طرح استیضاح ترامپ حمایت کنند. در عین حال ۲۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز نظری مخالف داشتند.

۷۱ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند آن‌ها شهادت مولر را در کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا را دیده یا شنیده و یا متن آن را خوانده اند.

از زمان شهادت مولر در کنگره آمریکا ۱۱ نماینده دموکرات دیگر به جمع حامیان طرح استیضاح رئیس جمهور این کشور پیوسته اند و بدان معناست که نیمی از مجلس نمایندگان با این طرح موافق هستند. همچنین ۴۷ درصد از کسانی که روند شهات مولر را در کنگره مشاهده کردند می‌گویند شهادت او تاثیری در نظر آن‌ها برای حمایت یا مخالفت با استیضاح ترامپ نداشته است.

رابرت مولر روز چهارشنبه به مدت ۶ ساعت به پرسش‌های کمیته‌های اطلاعاتی و قضایی مجلس نمایندگان آمریکا درباره تحقیقات دو ساله‌اش در خصوص دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا پاسخ داد. این نخستین بار بود که رابرت مولر در مقابل کنگره به پرسش‌ها در این خصوص پاسخ می‌داد. مولر در جلسه استماع کمیته قضایی و کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر تأکید کرد تحقیقات ثابت نمی‌کند که ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه توطئه کرده باشد. وی در عین حال اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا را تبرئه نمی‌کند و گزارش او نتیجه گیری نمی‌کند که ترامپ در اجرای عدالت کارشکنی نکرده است.

مولر همچنین گفت: امکان اعلام جرم علیه ترامپ پس از پایان ریاست جمهوری او وجود دارد.

تحقیقات مولر که به مدت دو سال بر ریاست جمهوری ترامپ سایه افکنده بود، در ماه مارس امسال و پس از ارائه گزارش ۴۴۸ صفحه‌ای او پایان یافت. رابرت مولر در این گزارش ۱۰ مورد احتمالی از کارشکنی‌های ترامپ در اجرای عدالت را فهرست بندی کرده بود. از زمان انتشار گزارش نهایی مولر، بحث استیضاح رئیس جمهور آمریکا به طور جدی در میان قانونگذاران این کشور مطرح شده است.

در نظرسنجی‌ ای بی سی/ایپسوس که در روز‌های ۲۵ و ۲۶ ماه ژوئیه برگزار شد، ۵۷۷ نفر شرکت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار