فرماندار رفسنجان گفت:بیشتر افراد متکدی بی نیاز هستند و مردم اگر می‌خواهند به این افراد کمک کنند، وجوه و اقلام خود را به دستگاه‌های امدادی یا مؤسسات خیریه بدهند تا به دست نیازمندان برسانند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که اکثر متکدیان بی نیاز هستند و نمونه‌هایی را داریم که حتی دارای منزل و خودرو هستند، گفت: از شهروندان تقاضا دارم اگر می‌خواهند به این افراد کمک کنند، کمک خود را به دستگاه‌های امدادی یا مؤسسات خیریه بدهند تا به دست مستمندان  برسانند و اگر نیازمندی را می‌شناسند به دستگاه‌های مربوطه معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه تکدی گری پدیده نامیمونی است که شهر را نازیبا می‌کند و نارضایتی بسیاری از شهروندان را نیز در پی دارد، افزود: برخورد با این پدیده زشت در رفسنجان در دوره‌های گذشته انجام گرفته و نتایجی هم دربرداشته و در دوره جدید هم سعی کرده ایم که با همکاری همه مردم و دستگاه‌ها به نحو شایسته به سمت حذف این پدیده از شهر رفسنجان قدم برداریم.

فرماندار رفسنجان به طرح جمع آوری ساماندهی متکدیان اشاره کرد و گفت: طرح جمع آوری متکدیان در شهر رفسنجان از ۱۵ تیر ماه سال جاری آغاز شد که دستگاه‌های همکار ما در اجرای این طرح کمک کردند.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم این طرح خوب اجرا شود باید همه ما متعهد شویم و بر احساسات خود غلبه کرده و به متکدیان توجه نکنیم، بیان داشت: با پدیده‌های اجتماعی به راحتی نمی‌توان برخورد کرد و نمی‌خواهیم این پدیده را انکار کنیم و قطعا برخورد با عوامل آسیب زا در کوتاه مدت میسرنخواهد بود لذا نیاز به زیرساخت‌های لازم دارد.

فرماندار رفسنجان در ادامه در خصوص نحوه جمع آوری این افراد گفت: به صورت محترمانه با این افراد برخورد می‌شود و کسانی که ساکن رفسنجان نیستند زمینه‌ای فراهم شده که به شهر خود بازگردانده شوند و قبل از جمع آوری آن‌ها، اجرای این طرح را به خانواده‌های آن‌ها اطلاع دادیم که دست از تکدی گری بردارند و در صورت جمع آوری از آن‌ها تعهد گرفته می‌شود و در صورت تکرار این کار ممکن است عواقبی برای اقامت آن‌ها در رفسنجان بوجود بیاید.

فصیحی هرندی تکدی گری را جرم دانست و گفت: تکدی در جایگاه‌های پمپ بنزین، داروخانه‌ها و مکان‌های عمومی جرم محسوب شده و باید از حضور این افراد در این مکان‌ها جلوگیری شود.
انتهای پیام/ی

برخورد با متکدیان در شهرستان رفسنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار