مدیر میراث فرهنگی و گردشگری چناران گفت: در روستای گردشگری اخلمد، چهار واحد اقامتی غیرمجاز از سوی نیروی انتظامی و میراث فرهنگی شناسایی و پلمپ شد.

پلمپ واحدهای اقامتی غیر مجاز در اخلمدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد طاهریان مقدم مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران گفت: در دومین مرحله از ساماندهی واحد‌های غیرمجاز در روستای گردشگری اخلمد، چهار واحد اقامتی غیرمجاز پلمپ شد.

او تصریح کرد: با توجه به تذکر مکرر و پلمپ واحد‌های اقامتی در هفته گذشته، متاسفانه افرادی مجددا اقدام به پذیرش مسافر کردند که در چند روز گذشته این واحد‌های غیرمجاز متشکل از ۱۵ اتاق از سوی نیروی انتظامی و اداره کل میراث فرهنگی شناسایی و پلمپ شدند.

مدیر میراث فرهنگی و گردشگری چناران گفت: در راستای ساماندهی واحد‌های غیرمجاز در آینده نزدیک، اداره کل میراث فرهنگی برای تعدادی از واحد‌ها که شرایط تبدیل شدن به اقامتگاه بوم گردی، مهمانپذیر و خانه مسافر دارند، جهت دریافت مجوز اقدام می‌کند.

طاهریان مقدم افزود: یکی از مهمترین مشکلاتی که در حوزه گردشگری اخلمد با آن مواجه هستیم و در برخی از موارد نمی‌توانیم به مراکز اقامتی مجوز صادر کنیم، ساخت و ساز‌هایی است که در بستر رودخانه انجام شده است.

او تصریح کرد: برخی از این واحد‌ها در بستر رودخانه واقع شده اند که آب منطقه‌ای می‌تواند نقش به سزایی در تعیین کردن حریم و بستر رودخانه داشته باشد.

مدیر میراث فرهنگی و گردشگری چناران گفت: روستای گردشگری اخلمد سالانه پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است که ساماندهی واحد‌های غیر مجاز، نظارت بر ساخت و ساز‌های غیرقانونی، ساماندهی پارکینگ داران و ... می‌تواند نقش به سزایی در اشتغال زایی و جذب گردشگر داخلی و خارجی داشته باشد.
 
انتهای پیام//ف.غ
 

 واحدهای اقامتی غیر مجاز در اخلمد پلمپ شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.