مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: نمایشگاه صنایع دستی و هنر‌های سنتی از سوم تا هفتم مرداد برگزار می شود.

برگزاری دهمین نمایشگاه صنایع دستی و هنر‌های سنتی در مشهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در نشست خبری دهمین نمایشگاه صنایع دستی و هنر‌های سنتی با اصحاب رسانه گفت: این نمایشگاه با هدف ترویج، آموزش و عرضه صنایع دستی کشور و استان به منظور رونق تولید برگزار می‌شود.

او با اشاره به رسیدن استان به خودکفایی در تولید چرم گفت: تاکنون بیشترین صادرات خراسان رضوی در حوزه سنگ و چرم و چوب و فرآورده‌های چوبی بوده است به طوری که در سه ماهه نخست ۶۵ میلیون دلارصادرات صنایع دستی داشتیم.

مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ۸ هزار و ۴۰۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی تحت پوشش سازمان صنایع دستی قرار دارند و دارای پروانه کسب می‌باشند که پیش بینی می‌شود در سال ۹۸ این تعداد به ۸ هزار و ۶۳۴ نفر برسد.

مکرمی فر افزود: به منظور حمایت از هنرمندان صنایع دستی ۱۰ میلیارد و ۵۶۵ میلیون تومان تسهیلات با بهره کم به آن‌ها اختصاص یافت که منجر به اشتغال دائم ۷۶۷ نفر شد و امسال نیز ۱ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات با بهره کم پس از ابلاغ در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت.

او با اشاره به ویژگی‌های بارز صنایع دستی گفت: این محصول فرهنگی به دلیل ارزش افزوده بالا خلاقیت و تنوع آن تمام سنین را در بر می‌گیرد، چون جزوی از فرهنگ ماست و مورد استقبال شدیدمردم واقع شده است.

مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع و ۱۸۸ غرفه برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است و ۲۵۰ شرکت از ۲۸ استان کشورو ۲۸ شهرستان خراسان رضوی در آن حضور خواهند داشت.

نمایشگاه سوم لغایت هفتم مرداد از ساعت ۱۷ تا ۲۳ در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام//م. پ
 


اشتغال ۷۶۷ نفر در حوزه صنایع دستی مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.