۹۹۰ هزار دلار صنایع دستی تولیدی خراسان رضوی در سه ماه نخست امسال به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ۹۹۰ هزار دلار صنایع دستی تولیدی خراسان رضوی در سه ماه نخست امسال به کشور‌های خارجی صادر شده است.
 
او ادامه داد: این میزان صادرات تنها بخش اعلام شده از سوی گمرک است و احتساب صادرات چمدانی این میزان را به بیش از پنج برابر افزایش می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: چرم دوزی، سنگ‌های قیمتی، فرآورده‌های چوبی و بافت‌های سنتی بیشترین اقلام صادراتی صنایع دستی خراسان رضوی، در طول امسال را تشکیل داده اند.

مکرمی فر افزود: هم اکنون از مجموع ۳۶۰ رشته صنایع دستی تعریف شده در کشور ۹۰ رشته در خراسان رضوی وجود دارد و هنرمندان آن تولید محصول می‌کنند.

او تصریح کرد: پارسال برای هزار و ۴۷۴ نفر از هنرمندان صنایع دستی خراسان رضوی اشتغالزایی و ۶۷۰ نفر نیز در زمینه صنایع دستی اشتغال دائم یافته اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در دو ماه امسال ۲۲۹ نفر در زمینه صنایع دستی مشغول فعالیت شدند که براساس پیش بینی‌های انجام گرفته این میزان تا پایان امسال به هزار و ۴۵۰ نفر می‌رسد.

انتهای پیام//ف.س

اشتغال ۲۲۹ نفر در زمینه صنایع دستی در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.