بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در محدوده حرم مطهر رضوی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، شکوه میرشاهی مدیرکل دفتر حمایت و سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: در ۸ خرداد امسال جلسه‌ای با حضور استاندار و انجمن کارآفرینان استان برگزار شد که خروجی خوبی هم در رابطه با ۲۸۶ پروژه شهری مشهد و شهرستان‌های استان داشتیم.

او ادامه داد: بخشی از پروژه‌ها به‌جهت قرار گرفتن در مکان‌های میراثی متوقف مانده و این مشکل پس از حضور معاونت رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و جلسه‌ای که با استاندار خراسان رضوی خواهد داشت رفع خواهد شد.

مدیرکل دفتر حمایت و سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: مدیران دولتی استان حمایت لازم از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان خواهد داشت و هرگونه طرحی را که دارای توجیه‌پذیری اقتصادی برای استان بوده و از بهره‌مندی بالا برای زائران و مجاوران امام رضا (ع) برخوردار باشد مورد حمایت و پشتیبانی لازم قرار می‌دهند.

میرشاهی افزود: در طرح‌های جدید با قبلی تفاوت‌هایی در بحث میراثی وجود دارد و در تابستان سال ۹۶ به‌جهت اختلافات موجود در ماده ۵، مورد تائید استاندار خراسان رضوی واقع نشد و در تلاش هستیم که در جلسه پیش‌رو مقامات کشوری و استانی این مشکل برطرف شود.
 

او تصریح کرد: مشکل ایجاد شده توسط سازمان میراث فرهنگی برای توسعه سرمایه گذاری‌های دارای مجوز در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی در مرداد ماه سال ۹۶ در بحث نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری مربوط به آثار ملی، فرهنگی، میراثی تاریخی مجموعه حرم مطهر امام رضا (ع) بدون هماهنگی با اعضای کمیسیون ماده ۵ استان بود که بلافاصله مکاتبه‌ای با مسئولان سازمان مربوطه انجام و مطلب منعکس گردید و با توجه به تصویب طرح بازنگری بهسازی و هدایت موزون توسعه در محدوده بافت پیرامون حرم مطهر رضوی در تیر ماه سال ۹۶، این موضوع در شورای عالی معماری و شهرسازی مطرح شد.

مدیرکل دفتر حمایت و سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به ضرورت توجه به نظرات مسئولان استان و لحاظ حقوق مکتسبه در طرح‌های قبلی و حفظ حقوق سرمایه‌گذاران مکاتبات و مذاکرات متعددی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام شد و متاسفانه علی‌رغم برگزاری جلسات متعدد و مکاتبات و مذاکرات بسیار در سطح مدیران کل، تا این لحظه هیچگونه تعیین تکلیفی برای این موضوع انجام نشده است.

میرشاهی افزود: نام خراسان رضوی همواره جزو استان‌های برتر کشور در حوزه سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی قرار گرفته است.

او ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در محدوده حرم مطهر رضوی صورت گرفته که دارای ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان حقوق مکتسبه بر اساس توافقات قبلی بوده و تعدادی از پروژه‌های آن مربوط به سرمایه‌گذاران خارجی است.

انتهای پیام//ف. ح

خراسان رضوی جزء استان‌های برتر در حوزه سرمایه گذاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.