معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : سند تحول بنیادین به دنبال رشد همه جانبه و رسیدن به حیات طیبه است.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،ناهید فضلی دبیر سند تحول استان کرمانشاه در همایش پروژه مهر مدیران مدارس ناحیه یک، تعقل را اولین نیاز رستگاری برشمرد و لازمه­‌ی تعقل را داشتن دانش دانست و نشر و اشاعه تعقل محوری در بین دانش­‌آموزان را، طبق سند تحول بنیادین مهم‌ترین وظیفه مدیران ذکر کرد.

وی گفت : سند تحول بنیادین به دنبال رسیدن به حیات طیبه یا به دیگر معنا همان رشد همه جانبه است و بر اساس آیین‌­نامه فلسفه تعلیم و تربیت در نظام جمهوری اسلامی ایران برآنیم تا در سال تحصیلی پیش رو به سمت این مهم حرکت کنیم.

فضلی ضمن تشریح چگونگی اجرایی شدن برنامه­‌های مصوب وزارت آموزش و پرورش در سال 1398 افزود: تمام برنامه‌های کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت در آموزش و پرورش باید بر اساس فلسفه تعلیم و تربیت باشد.

این مقام مسؤول در آموزش و پرورش استان، مهر را آغازی بر شکفتن و رویش دانست و شناسایی، کشف و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان و فراهم‌کردن شرایطی آرام و دل­‌چسب و بدون استرس را از وظایف آموزش و پرورش استان در قبال دانش‌آموزان عنوان کرد.

وی گفت: برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش، معاونت‌ها و سایر ادارات داخلی احصا شده و به استان‌ها ابلاغ گردیده در استان نیز برنامه‌های برش خورده استانی تدوین و به مناطق ارسال شده است.

وی به تشکیل نشست­‌های قطبی در سطح استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: خروجی برنامه تفکیکی منطقه بصورت یک­‌پارچه در قالب چهار میز برنامه­‌ریزی دوره های تحصیلی 3-3-3-3به مدارس ابلاغ و مدارس بصورت یک­پارچه و تلفیقی برنامه‌های خود را دریافت می‌نمایند و با توجه به نیاز مدرسه بتوانند برنامه‌های متناسب با شرایط خود را تهیه و به مرحله اجرا در آورند.

 محمدرضا بسامی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان، ضمن مثبت شمردن این­گونه همایش‌ها از مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک به عنوان پیشتاز و پیش رو در اشاعه امور آموزشی و پرورشی، تقدیر و تشکر ویژه کرد و در خصوص پروژه مهر با محوریت سند تحول بنیادین، کنترل گرایشات دانش‌آموزان را در عصر جهانی شدن بدنه اصلی این مسیر خواند.

بسامی افزود: امروز دیدگاه جهانی در بحث آموزش با دو رویکرد در حال پیشرفت است که اولین آن توجه به رشته‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای است و دومین اصل نظام‌مند شدن آموزش بر اساس اصول تبیین شده است که ایستادگی‌های غیر تخصصی و سلایق و علاقه‌های شخصی از مشکلات این بخش است.

 امرایی مدیر آموزش و پرروش ناحیه یک ضمن تبریک ایام عملیات غرور آفرین مرصاد و اقتدار بین‌المللی نظام در مواجه با چالش‌های دشمنان انقلاب، از سند تحول بنیادین به عنوان چراغ راه نام برد و در همین راستا به اهمیت و مدیریت اصل هدایت رشته‌ای اشاره نمود و از آن به عنوان ضامن رسیدن به موفقیت‌های دانش‌آموزان و جامعه نام برد .

 

 

انتهای پیام/د

نشر و اشاعه تعقل محوری در بین دانش­‌آموزان

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.