معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت : دنیای امروزی، دنیای گسترش و انتقال ارتباطات و اطلاعات است.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،پروین معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه، گفت : دنیای امروزی، دنیای پرشتاب گسترش و انتقال ارتباطات و اطلاعات و مهارت‌ها است و تحولات سریع عرصه‌های مختلف زندگی معاصر، شعار تشکیل دهکده­‌ی جهانی و نظریه‌ی جهانی شدن را شکل داده است و قطعاً این وضعیت در آینده ما را با موج وسیعی از مسائل و چالش‌های جدید مواجه خواهد ساخت.

وی گفت : یکی از راه‌های برخورد منطقی و عقلانی با انقلاب اطلاعات می‌تواند توجه به مسأله‌ی آموزش و پرورش باشد و با ایجاد تحول در بینش، دانش و نگرش انسان‌ها و افزایش مهارت‌های فردی و اجتماعی، آنان را برای مواجهه با تحولات و تغییرات، آماده کند.

این مقام مسؤول تصریح کرد: در چنین شرایطی یکی از نیاز‌های سازمان‌های بزرگی همچون آموزش و پرورش، توسعه‌ی فناوری اطلاعات در برنامه‌های آموزش و پرورش است که می‌تواند تحول کیفی اهداف، برنامه‌ها، روش‌ها و شیوه‌ها و در نتیجه اثربخشی آموزش و پرورش را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: برای آشنایی با مسؤولیت­‌ها، فرصت­‌ها، تهدید‌ها و چالش‌هایی که فناوری اطلاعات پیش روی مدیران و برنامه­‌ریزان آموزشی قرار داده‌است، نیاز به بهره‌گیری از تجربه‌ی دیگران برای تبیین دقیق نقش­‌ها و کارکرد‌های سازمانی در سطوح ملی و منطقه‌ای کاملاً محسوس است.

ماشاالله پروین گفت: برای آشنایی با مسؤولیت‌­ها، درک فرصت‌ها و تهدید‌های آن و چالش‌هایی که با توجه به شرایط جامعه پیش روی ماست، بهره­‌گیری از تجربه‌های دیگران، گسترش فرهنگ، تعامل، هم­‌اندیشی و ایجاد کانون‌های تفکر و توسعه و تعمیم خردورزی برای بررسی رهیافت­های سایر کشور‌ها و ترسیم راهبرد‌های بومی، ضرورتی اجتناب­‌ناپذیر است .

 

 

انتهای پیام/د

تحولات سریع عرصه‌های مختلف زندگی معاصر، شعار تشکیل دهکده­‌ی جهانی و نظریه‌ی جهانی شدن

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.