مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : توزیع متوازن رشته‌ای و سوق دادن دانش‌آموزان به رشته‌های ریاضی و مهارتی از محور‌های اصلی برنامه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : توزیع متوازن رشته‌ای و سوق دادن دانش‌آموزان به رشته‌های ریاضی و مهارتی از محور‌های اصلی برنامه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و درسال تحصیلی آینده درهمه شهرستان‌های استان رشته ریاضی استقرار پیدا می‌کند.

وی گفت : نظارت جدی بر ثبت‌نام دانش‌آموزان متوسطه دوم با رعایت هدایت تحصیلی مناسب می‌تواند در توازن رشته‌ای رهگشا باشد و یک اهرم مدیریتی است تا به نیاز‌های جامعه پاسخ دهد.

یزدان‌پناه ضمن تکریم ارباب‌رجوع، تلاش همکاران اداری بر انجام امور ثبت‌نام و پاسخگویی به مراجعه کنندگان باکمترین چالش را تاکید کرد.

بسامی معاون آموزش متوسطه استان ضمن تبیین اهمیت و فلسفه برگزاری نشست کارشناس مسؤولان آموزش متوسطه بر استمرار روند اجرایی برنامه توازن رشته‌ای و هدایت آگاهانه تحصیلی اشاره کرد.

بسامی گفت: مشاوران تحصیلی در دیدگاه خانواده‌ها و دانش‌آموزان نسبت به انتخاب رشته تاثیر مهم و نقش به‌سزایی دارند و تجهیز، تامین و توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش به عنوان سرمایه‌های ملی در اولویت کار آموزش و پرورش می‌باشد.

وی افزود: انتخاب شغل و حرفه یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین موضوعات در زندگی هر فرد به شمار می‌آید که بستر این امر خطیر با برنامه هدایت تحصیلی و توازن رشته‌ای فراهم می‌شود.

کیومرث پرندین رییس اداره آموزش متوسطه دوم استان بر نقش مدرسه محوری و اجرای اهداف عملیاتی سند تحول درحوزه متوسطه نظری تاکید کرد و هم‌چنین به کیفیت بخشی در آموزش متوسطه، توسعه حرفه‌ای مدیران و دبیران، اجرایی نمودن مدیریت حرفه‌ای در قالب نظام مدرسه، غنی‌سازی محیط یادگیری و اجرایی نمودن اصل نظارت بالینی اشاره کرد.

 

 

انتهای پیام/د

محور‌های اصلی برنامه‌های سند تحول بنیادین

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.