شریعتمداری با بیان اینکه داشتن مدرک دکتری صرفا جزء نیاز‌های کشور نیست، گفت: تا این موارد را از بین نبریم و به مهارت توجه نکنیم، پیشرفت نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم دیدار با خیرین مهارتی و مدرسه ساز که امروز (شنبه ۵ مرداد ماه) برگزار شد، اظهار کرد: اگر بتوانیم کار مهارتی را به افراد آموزش دهیم، کار بزرگی انجام داده‌ایم و یک حیات جاودانه به خانواده‌ای بخشیده‌ایم، چراکه اعضای آن توانسته‌اند مهارتی را یاد بگیرند.

او افزود: در حوزه فنی و حرفه‌ای تمام فعالیت‌ها برعکس درس‌های ریاضی و فیزیک، آموزش داده می‌شود، چراکه مهارت‌های اساسی هستند و برای پیشرفت کشور اهمیت دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برای ایجاد هماهنگی بین حوزه آموزش و پرورش، آموزش عالی و فنی و حرفه‌ای به یک دبیرخانه نیاز بود، گفت: این هماهنگی به رشد اقتصادی کشور کمک می‌کند، همچنین ارزش معنوی و مادی دارد و وقتی از نیروی کار دعوت شود، منفعت اقتصادی برای فعالان اقتصادی به همراه دارد.

شریعتمداری ادامه داد: در سال اول دبیرستان تمایل و توانایی‌ها در کنار یکدیگر با آزمون‌های روانشناسانه، هدایت تحصیلی را رقم می‌زند و این اقدام می‌تواند یک دستاورد ارزشمند به همراه داشته باشد.

او با بیان اینکه داشتن مدرک دکتری صرفا جزء نیاز‌های کشور نیست، افزود: تا این موارد را از بین نبریم و به مهارت توجه نکنیم، پیشرفت نخواهیم کرد و دولت باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: دولت و خیرین با تشکیل مجمعی سعی دارند تا در زمینه آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را ارائه دهند و اساتید قابل اعتمادی در این زمینه فعالیت می‌کنند.

شریعتمداری تصریح کرد: روند بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در حال افزایش است و این موضوع که چه تعدادی از آن‌ها وارد بازار کار می‌شوند، دغدغه جدی ما است.

او ادامه داد: در گذشته در دوران مدرسه فقیر و غنی در تابستان مشغول به کار می‌شدند، اما امروزه این طور نیست و از آن روزها فاصله گرفته‌ایم که این مسئله‌ خوشایند نیست.

انتهای پیام/

لزوم توجه به مهارت آموزی برای توسعه کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.