امام جمعه بوشهر گفت: جغرافیای کرانه‌ای استان بوشهر سراسر ثروت است و با چنین ظرفیتی این استان نباید حتی یک نیروی بیکار داشته باشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت ۶ مرداد روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، افزود: باید کارگران، تکنسین‌ها و مهندسان متناسب با ظرفیت‌های صنعتی استان آموزش‌های مهارتی را فراگیرند.

 وی تصریح کرد: جوانان باید در عرصه فنی برنامه ریزی دقیق و متناسب با ظرفیت‌های استان داشته باشند تا زمینه اشتغال آن‌ها هموار شود.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: در این زمینه اداره کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر باید با مطالعه، حرفه‌های مورد نیاز استان را برای سال‌های آینده شناسایی کند.

صفایی بوشهری یادآور شد: وزارت نفت و نیروگاه اتمی نیز باید براساس تفاهمنامه منعقد شده آموزش‌های لازم را به جوانان استان ارائه دهند تا در هنگام نیاز از ظرفیت آن‌ها در استخدام‌ها استفاده شود.

وی گفت: با توجه به محدودیت ظرفیت اشتغال اداری توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و تربیت کارآفرین باید در دستور کار برنامه ریزان عرصه اشتغال باشد.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: جغرافیای کرانه‌ای استان بوشهر سراسر ثروت است و با چنین ظرفیتی استان نباید حتی یک نیروی بیکار داشته باشد.

صفایی بوشهری گفت: شماری از روستا‌های نوار ساحلی تنگستان و شهرستان‌های دشتی و دشتستان در زمینه تامین آب آشامیدنی با کمبود جدی روبه رو هستند.

وی افزود: مسئولان استان در زمینه حل مشکل کم آبی گام‌های موثری برداشته‌اند و انتظار می‌رود برای حل مشکل آب آشامیدنی روستا‌های مناطق یاد شده نیز تلاش کنند.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: برخی از روستاییان برای تهیه مخزن ذخیره آب با مشکل مالی روبه رو هستند که در این زمینه دهیاری‌ها و نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد باید برنامه ریزی جدی داشته باشند.

صفایی همچنین با گرامیداشت پنج مرداد ۱۳۵۸ سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی، گفت: نماز جمعه موجب تقویت بصیرت دینی و سیاسی و همچنین زمینه رشد و تعالی انسان هاست و پس از انقلاب توانسته منشاء خدمات شایانی به نظام جمهوری اسلامی باشد.

انتهای پیام/م

جغرافیای کرانه‌ای استان بوشهر سراسر ثروت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.