امام جمعه گناوه گفت: حجاج باید از هزینه‌های گزاف به ویژه در زمینه ریخت و پاش در ولیمه دادن پرهیز کنند.

حجاج باید از هزینه‌های گزاف پرهیز کنندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی با دستور کار برنامه ریزی گرامیداشت دهه کرامت و هفته حج افزود: هرچه برنامه‌های فرهنگی منسجم‌تر و به دور از موازی کاری برگزار شود تأثیرگذاری بیشتری در جامعه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: موازی کاری در برنامه‌های فرهنگی در سطح کلان کشور به عنوان یک آسیب قلمداد می‌شود و باید این روند تغییر و از آن پرهیز شود

امام جمعه گناوه گفت: در طول دهه کرامت ۳۶ برنامه متنوع پیش بینی شده که با شکوه‌تر از سال‌های قبل اجرا می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی با گرامیداشت هفته حج افزود: حجاج باید از هزینه‌های گزاف به ویژه در زمینه ریخت و پاش در ولیمه دادن پرهیز کنند.

وی افزود: ترس از خرید سوغاتی و دادن ولیمه که هزینه‌های زیادی را بر حجاج وارد می‌کند باعث شده تا آنانی که توانایی دارند از رفتن به سفر معنوی حج پرهیز کنند و این اقدام ترک واجب به شمار می‌آید.

رکنی حسینی گفت: حج کنگره‌ای عظیم است که سالانه با حضور میلیون‌ها مسلمان برگزار می‌شود و باید آنانی که تمکن مالی دارند، حضور یابند.
امام جمعه گناوه تصریح کرد: باید آسیب‌های حج از جمله ریخت و پاش‌های فراوان در ولیمه دادن شناسایی و راهکار ارائه و این روند تغییر و ساماندهی شود.

وی گفت: ستاد نماز جمعه این شهر به منظور برداشتن بار مالی بر حجاج آمادگی برپایی سفره ولیمه آنان را در مصلا دارد تا به یک الگو تبدیل شود.

رکنی حسینی بیان کرد: به منظور کم کردن مخارج و پرهیز از هزینه‌های گزاف حجاج باید رسانه‌ها و فضای مجازی شهرستان راهکار ارائه دهند و مسئولان کاروان‌ها در برگزاری کلاس‌های آموزشی قبل از رفتن به سفر معنوی حج این مهم را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/م

حجاج از ریخت و پاش در ولیمه دادن پرهیز کنند

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.