جامعه صیادی استان بوشهر با اجرای طرح دریابست برای حفظ ذخایر آبزیان موافق است اما می‌گوید باید مشکلات گذشته آن حل شود.

جامعه صیادی بوشهر: با دریابست موافقیم اما مشکلاتش باید حل شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  طرح دریابست چند سالی است بنا به تصمیم کمیته مدیریت صید، به منظور حفظ ذخایر میگو پیش از آغاز زمان صید اجرا می‌شود و در زمان اجرای آن، صیادان اجازه صید ندارند.

کارشناسان شیلات می‌گویند: با توجه به اینكه از اوائل فصل زمستان تا اوائل بهار فصل باروری و تخم ریزی ماهیان و پس از آن زمان بازسازی آبزیان است، اجرای طرح دریابست فرصتی برای تنفس دریا به شمار می آید.

همچنین با اجرای طرح دریابست از پراكنده شدن ذخیره میگو پیشگیری و فرصتی ایجاد می شود كه این آبزی به اندازه مشخصی برسد و صیادان بتوانند صیدی با ارزش اقتصادی بهتر داشته باشند.

پارسال این طرح از پانزدهم تیر آغاز شد و تا اول مرداد ادامه داشت.

امسال هم قرار است طرح دریابست اجرا شود. به همین منظور امروز نشست کمیته مدیریت صید شیلات بوشهر با حضور معاون و کارشناسان صید، روسای شیلات شهرستان‌ها، معاون پژوهشکده میگوی کشور و مدیران عامل اتحادیه و تعاونی های صیادی برگزار شد.

رئیس گروه بهسازی ذخائر آبزیان شیلات بوشهر در پایان نشست گفت: تعیین تاریخ اجرای دریابست در آب‌های ساحلی محدوده استان و زمان آغاز گشت تحقیقاتی پژوهشکده میگو برای آزادسازی فصل صید این آبزی در دستور کار قرارداشت.

عزیزالله مهدوی افزود: اگرچه همه اعضاء با اجرای طرح دریابست موافقند، به نحوه اجرای آن ایرادهایی دارند و معتقدند باید مشکلات گذشته حل شود، که قرار شد موارد را پس از بررسی بیشتر به کمیته صید ارائه کنند تا تصمیم نهایی گرفته شود.

وی بیان کرد: گشت تحقیقاتی میگو نیز به زودی با مشارکت جامعه صیادی آغاز و زمان آزادسازی فصل میگو مشخص خواهد شد.

کمیته مدیریت صید مجمعی متشکل از نمایندگان دستگاههای دولتی و بخش خصوصی است که وظیفه راهبری، هدایت و نظارت بر فعالیت صیادی را بر عهده دارد و مطابق با مفاد قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی تشکیل می شود.

انتهای پیام/ک

جامعه صیادی با دریابست موافق است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.