رئیس امور صید شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه طرح دریابست ۳۱ تیرماه پایان می‌یابد گفت: زمان آغاز صید میگو در آب‌های استان بوشهر را کمیته مدیریت صید اعلام و تعیین می‌کند.

دریابست ۳۱ تیرماه پایان می‌یابدبه گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  منصور پاپری گفت:  در بوشهر از اجرای طرح دریابست و تعطیلی فعالیت صید و صیادی در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: طرح دریابست در راستای حفاظت ذخائر آبزیان خلیج فارس در آستانه آغاز صید میگو اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح دریا بست با همکاری جامعه صیادی و نمایندگان تشکل‌ها و تعاونی‌های صیادی انجام می‌شود گفت: طرح دریابست از ۱۵ تیرماه آغاز شده و تا ۳۱ تیرماه ادامه دارد.

رئیس امور صید شیلات استان بوشهر با اشاره به تعیین آغاز صید میگو در آب‌های استان بوشهر خاطرنشان کرد: اکنون گشت‌های تحقیقانی برای تعیین زمان صید میگو مشغول فعالیت هستند که نتیجه این تحقیقات در کمیته مدیریت صید برای تعیین زمان صید میگو بررسی و تعیین می‌شود.

پاپری با بیان اینکه صید میگو برای کشتی‌های صیادی ممنوع است افزود: صید میگو در آب‌های خلیج فارس تنها مختص لنج‌ها و قایق‌های صیادی است و کشتی‌های صیادی مجاز به صید میگو نیستند.

وی از وجود ۲ هزار و ۴۶ فروند شناور صیادی در استان بوشهر خبرداد و خاطرنشان کرد: یک‌هزار و ۴۵۸ قایق، ۵۶۷ لنج و ۲۱ کشتی صیادی در استان بوشهر در صید آبزیان در خلیج فارس فعال است که در مجموع بیش از ۱۵ هزار صیاد با استفاده از شناور‌های یاد شده به صید آبزیان می‌پردازند.

رئیس امور صید شیلات استان بوشهر افزود: زمان اعلام صید میگو که تا هفته آینده تعیین می‌شود برای لنج‌ها مجوز سه روزه و برای قایق‌های صیادی ۲۴ ساعته صادر می‌شود.

پاپری با اشاره به اینکه وضعیت صید میگو از سال گذشته کمتر پیش‌بینی می‌شود خاطرنشان کرد: پارسال صیادان استان بوشهر در مدت ۳۱ روز صید، یک‌هزار و ۸۶۷ تن میگو صید کردند که پیش‌بینی می‌شود امسال میزان صید میگو از سال گذشته کمتر باشد.

وی بیان کرد: صیادان استان بوشهر سال قبل ۶۴ هزار تن انواع آبزیان در محدوده آب‌های ساحلی استان بوشهر صید کردند.

انتهای پیام/م

آغاز صید میگو در کمیته مدیریت صید استان بوشهر تعیین می‌شود

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.