رئیس شیلات کنگان با بیان اینکه طرح دریابست از ۱۵ تیرماه به مدت ۱۵ روز اجرا می‌شود، گفت: در این مدت شناور‌های بزرگ و کوچک صیادی از هر گونه صیادی ممنوع هستند و این موضوع شامل شناور‌های تفریحی نیز می‌شود.

انتقال زمان دریابست از تابستان به فروردینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیرضا مکاریان با بیان اینکه طرح دریابست از ۱۵ تیرماه امسال به مدت ۱۵ روز اجرا خواهد شد و از یک مرداد ماه نیز صید میگو شروع می‌شود، اظهار اشت: در این مدت شناور‌های بزرگ و کوچک صیادی از هر گونه صیادی ممنوع هستند و این موضوع شامل شناور‌های تفریحی نیز می‌شود و به نوعی هر نوع فعالیت صیادی ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در فصل تخم ریزی (آبزیان) نیستیم، افزود: قصد داریم از سال آینده طرح دریابست را به مدت ۱۵ روز و البته در فصل تخم ریزی و زاد آوری آبزیان اجرا کنیم.

رئیس شیلات شهرستان کنگان تصریح کرد: باتوجه به اینکه عمده فصل تخم ریزی آبزیان در فروردین ماه است، از سال ۹۸ طرح دریابست در فروردین ماه اجرا می‌شود و این طرح در تابستان حذف خواهد شد.

وی یادآور شد: طرح دریابست به شکل همزمان در استان بوشهر و خوزستان شروع شده است، اما در استان هرمزگان به علت همجواری با آب‌های آزاد از شهریور ماه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/م

ممنوعیت 15 روزه فعالیت‌های صیادی

برچسب ها: محیط زیست ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.