امام جمعه موقت بوشهر بر حفظ حرمت و کرامت به جایگاه زن در جامعه تاکید کرد و گفت: دشمنان با ایجاد شبکه‌های ضد اسلام بنیان خانواده را نشانه گرفته‌اند و با نشانه گرفتن جایگاه زن و مادر به دنبال عملیاتی کردن توطئه‌های خود هستند.

حجاب ضامن حفظ کرامت زنان استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام یوسف جمالی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب رضاخان در مسجد گوهرشاد در تیر ۱۳۱۴، افزود: حجاب برای زن واجب شده تا جایگاه انسانی‌اش در جامعه تحت‌الشعاع جنسیتش قرار نگیرد.

وی، حجاب را ضامن حفظ کرامت زنان دانست و تاکید کرد: اسلام با نوع نگاه غرب به زن مخالف است زیرا غرب، زن را به عنوان شخصیت انسانی قبول ندارد بلکه نگاه جنسیتی به زن دارد.

خطیب نماز جمعه بوشهر با تاکید بر حفظ حرمت و کرامت به جایگاه مادر در خانواده و جامعه، بیان کرد: دشمنان برای رسیدن به اهداف خود، بر ضربه زدن به جایگاه مادر متمرکز شده‌اند و با راه‌اندازی انواع شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان اهداف خود را در این زمینه و ترویج بی حجابی، بی عفتی و بی حیایی دنبال می‌کنند.

حجت الاسلام جمالی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در برابر فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه مسئول هستند، گفت: در این زمینه بستر قانونی فراهم شده و عمل به آن و نظارت بر اجرای مصوبات این قانون بر عهده دستگاه‌های مربوط است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌‎ها با اشاره به واجب بودن فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر بر همه مسلمانان، گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید کاملا مورد حمایت و توجه ویژه دستگاه قضا قرار گیرند.

وی با تبریک سالروز میلاد امام رضا (ع) و گرامیداشت ایام دهه کرامت بیان کرد:دهه پربرکت کرامت فرصت مناسبی برای تبیین ابعاد و زوایای سیره و زندگی امام هشتم (ع) و بهره جستن از سیره امام رضا (ع) به ویژه در زمینه حفظ ارکان خانواده است.

خطیب نماز جمعه بوشهر همچنین با محکوم کردن توقف نفتکش ایرانی در جبل‌الطارق به دست انگلیسی‌ها، یادآور شد: هیچ کشوری منفورتر از آمریکا و انگلیس در ایران نیست اگر چه از حیث دشمنی با انقلاب اسلامی ایران، هیچ تفاوتی میان انگلیس، آمریکا، آلمان، فرانسه و دیگر کشور‌ها نیست.

حجت الاسلام جمالی تصریح کرد: آمریکا برای اینکه تحریم‌ها را خودسرانه علیه ایران اعمال کند از برجام خارج می‌شود و کشور‌های اروپایی هم در ظاهر در برجام مانده‌اند و با وعده و وعید‌های پوچی که می‌دهند اهداف آمریکا را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/م

دستگاه قضایی از آمران به معروف حمایت کند

برچسب ها: نماز جمعه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.