حناچی گفت: بیش از ۲۰ درصد از کاندیدا‌ها بانوان هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران دقایقی پیش به منظور شرکت در پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها در حسینیه درمکتب الصادق شهر آرا حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت.

شهردار تهران پس از رای دادن در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: ما امروز پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها را تجربه می‌کنیم.

وی گفت: این دوره از انتخابات به صورت الکترونیکی در ۳۵۲ محله و با ۳۶۰۰ صندوق رای برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ درصد از کاندیدا‌ها بانوان هستند، اظهار کرد: ۵۰ درصد از نامزد‌های انتخابات شورایاری جوانان زیر ۴۰ سال هستند.

حناچی افزود: تلاش ما در این دوره این بود که حداکثر نیرو‌های کارشناسی کاندیدا شوند و شاهد کاندید شدن ۱۲ هزار نفر در این انتخابات بودیم.

شهردار تهران با بیان اینکه در هر محله ۹ نفر انتخاب می‌شود، گفت: در سیستم الکترونیکی آرای باطله نداریم که این باعث کاهش درصد خطا می‌شود.

وی گفت: نتایج اولیه بین ۲ تا ۳ ساعت پس از شروع رای گیری اعلام می‌شود و نتیجه پایانی هم دو ساعت بعد از پایان انتخابات اعلام می‌شود.

حناچی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اگر شهردار نبودید هم رای می‌دادید، گفت: من تاکنون در این انتخابت رای نداده بودم، ولی قطعا در این دوره رای می‌دادم.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه اگر در صورت شهردار نبودن کاندیدای شورایاری‌ها می‌شدید، گفت‌: مشغله کاری این اجازه را به من نمی‌داد.

وی بیان کرد: به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی نیازمند آیین‌نامه خاص شورایای‌ها هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار