محمدرضا طاهری با حفظ سمت به عنوان سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  در جلسه امروز تودیع و معارفه مدیرعامل آب منطقه ای که با حضور مدیران کشوری در کرمان برگزار شد علی رشیدی مدیرعامل سابق شرکت آبفار گفت: درحوزه روستایی به طور متوسط ماهانه ۱۲ پروژه آبرسانی را افتتاح می‌کردیم.

وی افزود:سهم کرمان از اقلیم کشور خشکسالی وکم آبی است ودخل وخرج آبی استان بهم نمی‌خورد به گونه‌ای که امسال ۵۰ میلی متر بارندگی داشتیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان با انتقاد از برخی سازمان‌ها برای اجرای پروژه‌هایی با مصرف آب زیاد گفت: برخی دستگاه‌های پرمصرف در این خصوص از هم سبقت گرفته اند.

رشیدی گفت: به عنوان مدیری که ۹۱ ماه در روستا‌های استان کار کرده ام عمق فاجعه کم آبی را بهتر درک می‌کنم به گونه‌ای که برای برخی روستا‌ها تا ۷ چاه حفرشد وبه آب نرسیدیم که ناشی از ناپایداری منابع آبی استان است.

وی بیان داشت: سالانه در شرکت آبفار ۲ هزارکیلومتر لوله گذاری انجام می‌شد که کاری بسیار بزرگی بود که توسط همکاران من در شرکت آبفار انجام می‌شد.

رشیدی تصریح کرد: از سال ۸۶ که معاون آب منطقه‌ای بودم پروژه‌ای داریم که هنوز ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد وجای تعجب است.

طاهری سرپرست شرکت ابفار کرمان نیز با اشاره به یکپارچه شدن شرکت‌های آب شهری و روستایی گفت: ما قبل از این مسئله هم سامانه‌های مشترکی برای کار داشتیم.

وی افزود:درهیچ استانی چنین حجمی از کاری که در آب کرمان وجود دارد را نداریم کرمان ۱۶ برابر کشوری، چون قطر و دوبرابر امارات است، اما بودجه ناچیز آب دراین استان اجازه کاری نمی‌دهد.

همچنین محمدرضا پورابراهیمی نیز با انتقاد از برخی سیاست‌های اشتباه در اعتباردادن به بخش‌های غیرآبی گفت: تاکنون به این شدت مشکلی درآب آشامیدنی نداشتیم.

وی افزود: مردم آب معدنی را مترمکعبی ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌خرند، اما آبی که توسط شرکت‌های آب وفاضلاب تامین می‌شود در روستا‌ها مترمکعبی ۲۵۰ تومان ودر شهر‌ها ۴۵۰ تومان قیمت دارد.

نماینده مردم کرمان و راور درمجلس با اشاره به وجود ۳ طرح انتقال آب به کرمان گفت: یک پروژه به تازگی تعریف شده ودو پروژه یکی انتقال ازخلیج فارس به کرمان برای صنعت ویکی انتقال از سد صفارود برای آب شرب کرمان است.

وی افزود: از دوستان خواهش کردیم اگر طرح‌ها کارشناسی شده نیستند ما راضی نیستیم ما به بهانه تامین آب شرب برای کرمان در دیگر نقاط کشور مردم را دچار مشکل کنیم.

پورابراهیمی بیان داشت: ما مطالبه جدی برای آب شرب داریم به وزارت نیرو هم تذکر دادیم.

وی افزود: طرح انتقال از کارون که متوقف شد از کرمان تا رفسنجان ۴۰ کیلومتر لوله گذاری داشت که ما از این فرصت استفاده وخواستار استفاده از آبی که برای صنعت به استان وارد می‌شود وشیرین کردن آن برای شرب شدیم که باید بررسی شود.

انتهای پیام/ی

کرمان مطالبه جدی آب را از وزارت نیرو دارد

برچسب ها: آب وهوا ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار