معاون جوانان هلال احمر استان ایلام از همکاری ۹ هزار نفر از جوانان آموزش دیده در جمعیت هلال احمر استان ایلام خبر داد.

هلال احمر استان ایلام ۹ هزار نفر عضو دارد

علی اکبری معاون جوانان هلال احمر استان ایلام در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: ۹ هزار جوان مستعد و آموزش دیده در قالب نجاتگران و داوطلبان در ۱۰ شهرستان استان در زمینه‌های امور داوطلبانه، بشر دوستانه، امداد و نجات، برنامه‌های فرهنگی و ماموریت‌های سخت موردی مشغول به فعالیت‌های داوطلبانه هستند.

او با اشاره به این موضوع که نیرو‌های داوطلب ذخیره‌های هلال احمر هستند افزود: داوطلبان در شاخه‌های مختلفی همچون غنچه‌های هلال ،کانون‌های دانشجویی،کانون‌های دانش آموزی،کانون طلاب حوزه علمیه،شاخه جوانان و کانون روستایی فعالیت‌های داوطلبانه دارند.

علی اکبری اظهار کرد:این اعضا با میل و رغبت و بدون هیچ گونه چشم داشت و گرایش سیاسی فعالیت کرده و در حوزه‌های مختلف آموزش‌های لازم را دیده و سازماندهی شده اند تا در مواردی که به حضور آنان نیاز است بر اساس توانایی‌هایی که دارند از آن‌ها استفاده شود.

او بیان کرد: جهت رفاه حال داوطلبان برنامه‌های متنوعی مثل اردو در ایلام و خارج از ایلام و هنچنین برگزاری مسابقات و جشن‌ها به مناسبت‌های مختلف برای داوطلبان در طول سال تدارک دیده می‌شود.

علی اکبری معاون جوانان هلال احمراستان ایلام مطرح کرد: آموزش اعضای داوطلب در ابتدای ورود به این شکل است که دوره پایه داوطلبی و بعد آموزش کمک‌های اولیه را می‌گذرانند و در صورت تمایل به ادامه همکاری آموزش‌های تخصصی‌تر مثل امداد جاده ای، کوهستان وغیره را گذرانده و درجه‌های مختلف را کسب می‌کنند.

او ادامه داد: اجرای طرح اربعین، تشکیل و راه اندازی طرح زمستانی و نوروزی، اجرای طرح خانه‌های هلال احمر شهری و روستایی، کاروان‌های سلامت، طرح همای رحمت، خدمات حمایتی به قشر‌های آسیب پذیر و طرح فرشتگان رحمت از مهم‌ترین برنامه‌های امدادی و اجتماعی جمعیت هلال احمر استان ایلام در این سال‌ها بوده است.

انتهای پیام/ ن

عضویت ۹ هزار نفر در هلال احمر استان ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.