صندوق بین المللی پول درباره تنش‌های تجاری جهانی هشدار داد

صندوق بین المللی پول هشدار داد جنگ تجاری، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، برکسیت، ترس از تحریم‌ها و تنش‌های ژئوپولیتیکی فضایی از تردید به وجود آورده است که رشد جهانی را تضعیف می‌کند.

صندوق بین المللی پول درباره تنش‌های تجاری جهانی هشدار دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، صندوق بین المللی پول در گزارشی درباره چشم انداز‌های اقتصادی هشدار داد جنگ تجاری، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، برکسیت، ترس از تحریم‌ها و تنش‌های ژئوپولیتیکی فضایی از تردید به وجود آورده است که رشد جهانی را تضعیف و افق را تیره می‌کند.

صندوق بین المللی پول پیش بینی خود را برای رشد جهانی در سال ۲۰۱۹ کاهش داد و در فضایی که با تنش‌های تجاری مداوم میان پکن و واشنگتن و برکسیت دشوار در اروپا همراه است، رشد جهانی در سال ۲۰۱۹ را پایین و متوسط ارزیابی کرد.

صندوق بین المللی پول هم اکنون رشد جهانی امسال را ۳/۲ درصد و رشد جهانی سال ۲۰۲۰ را ۳/۵ درصد پیش بینی می‌کند که ۰/۱ درصد کم‌تر از زمانی است که پیش بینی‌های خود را در ماه آوریل منتشر کرد.

جیتا گوپینات، اقتصاددان صندوق بین المللی پول در نشست خبری اعلام کرد رشد ضعیف و بی ثبات است، اما دلیلی ندارد که چنین باشد، زیرا بخش زیادی از این ضعف، خود-کرده، است.

این اقتصاددان افزود باید به طور کامل تنش‌های تجاری و فناوری را کاهش داد، زیرا بالا رفتن تنش آن‌ها می‌تواند شبکه‌های تامین را به طور چشمگیری مختل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار